۳۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۱۷۷۵۱۱

فعالیت 5 هزار آمر به معروف و ناهی از منکر در قم

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با تأکید بر فرهنگ‌سازی این فریضه الهی در جامعه، گفت: اکنون در شهر مقدس قم پنج هزار نفر آمر به معروف و ناهی از منکر مشغول فعالیت هستند.
ستاد امر به معروف و نهي از منکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی سلیم زاده،‌ دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم شب گذشته در همایش تلاش‌گران عرصه امر به معروف و نهی از منکر که در سالن همایش‌های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، از فعالیت پنج هزار نفر آمر به معروف و ناهی از منکر در استان خبر داد و گفت: این ستاد از سال 73 به امر و هدایت مقام معظم رهبری تشکیل شد.

وی ادامه داد: ریاست این ستاد بر عهده آیت‌الله جنتی است و در هر استان نیز نماینده ولی فقیه رییس ستاد آن استان را به عهده دارد؛ ریأست این ستاد بر عهده نماینده ولی فقیه است، ریأست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم نیز بر عهده حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، تولیت آستانه مقدسه کریمه اهل‌بیت(ع) است.

حجت‌الاسلام سلیم‌زاده با اشاره به این‌که ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر دارای بخش‌های مختلف است، اظهار داشت: معاونت فرهنگی که وظیفه آموزش به آمران به معروف و ناهیان از منکر را بر عهده دارد، معاونت تشکل‌های مردمی هیأت‌ها، مساجد و اصناف و معاونت سازمان‌های اجرایی که وظیفه هماهنگ کردن فعالیت‌های آمران به معروف و ناهی از منکر با نیروهای نظامی را بر عهده دارد،‌ از بخش‌های مختلف هر ستاد در استان‌های کشور  است.

وی افزود: خوشبختانه همکاری میان آمران به معروف و ناهیان از منکر با نیروهای انتظامی در استان قم بسیار خوب بوده و نیروی انتظامی و کسانی که مسؤول هستند، بسیار خوب اقدام کرده و کارها را انجام می‌دهند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با تأکید بر این‌که امر به معروف و نهی از منکر، وظیفه همگانی است، خاطرنشان کرد: باید نسبت به انجام این فریضه الهی در کشور فرهنگ سازی مناسبی صورت گیرد تا افراد نسبت به یک‌دیگر احساس مسؤولیت کرده و اگر فردی خطای انجام داد به او تذکر داده شود.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام آقا میری، رییس شورای مرکز جامعه امر به معروف و نهی از منکر استان قم، با بیان این‌که تمام استان‌های کشور ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر دارند، گفت: با تعدادی از افراد خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم و به ایشان عرض کردیم که می‌خواهیم در هر استان یک ستاد تشکیل دهیم، ایشان فرمودند «تجربیات خود را به دیگر استان‌ها انتقال دهید تا هر استانی خودش نسبت به این امر اقدام کند».

وی ادامه داد: خوشبختانه آمران به معروف و ناهیان از منکر در انجام کارهای خود متخصص بوده و گزارش‌های بدست آمده نشان می‌دهد که میزان پرخاشگری بسیار اندک است، و این نشان از آن دارد که جامعه، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر را پذیرفته است.

حجت‌الالسلام آقامیری با اشاره به این‌‌که قم مرکز دین است، خاطرنشان کرد: مسؤولیت مردم قم نسبت به دیگر افراد بیشتر است، چرا که این افراد در مهد مرجعیت و فقاهت هستند؛ دشمنان در کمین‌گاه هستند، از این‌رو نباید کم کاری کرد.

وی در پایان افزود: امروز باید امر به معروف و نهی از منکر در کشور فرهنگ‌سازی شود و تمام افرادی که مسؤول هستند، وارد عرصه شده و وظایف خود را انجام بدهند./993/پ202/ی

ارسال نظرات