۳۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۱۷۷۵۳۱

برگزاری 150 گفتمان دینی ویژه رمضان در مساجد خرمشهر

خبرگزاری رسا ـ کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرمشهر از برگزاری 150 گفتمان دینی ویژه ماه مبارک رمضان از سوی مبلغان بومی در این شهرستان خبر داد.
گفتمان ديني

حجت‌الاسلام عادل رویوران، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرمشهر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگزاری سلسله جلسات گفتمان دینی در این شهرستان اظهار داشت: در ایام ماه مبارک رمضان تعداد بیش از150 گفتمان دینی در شهرستان خرمشهر به ویژه در مناطق محروم آن برگزار شد.

حجت الاسلام رویوران به موضوعات این گفتمان ها اشاره کرد و افزود: موضوعات اجتماعی، بیان احکام، مهدویت، حجاب و عفاف با بنیاد خانواده از سوی مبلغان بومی در پایگاه‌های هسته فرهنگی جوان شهرستان خرمشهر برگزار شد.

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این نشست‌ها آشنایی جوانان و نوجوانان و عموم مردم با فرهنگ اصیل اسلام ناب محمدی و مقابله با القا شبهات دینی و مذهبی از سوی دشمنان اسلام به‌ویژه مذهب تشیع است.

حجت الاسلام رویوران در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: این گفتمان ها ویژه ماه رمضان در مساجد و موسسات قرآنی این شهرستان در حال برگزاری است.

وی بیان داشت: با توجه به هجمه فرهنگی و تبلیغاتی غرب و لزوم مقابله با جنگ نرم دشمنان اسلام، سازمان تبلیغات اسلامی بر مبنای مهندسی فرهنگی و سند چشم انداز بیست ساله کشور با برگزاری گفتمان های دینی برای اقشار مختلف به ویژه جوانان به مقابله با این هدف شوم صهیونیزم و دفع شبهات و بالابردن سطح آگاهی آحاد ملت می پردازد.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرمشهر به برخی از موضوعات گفتمان های دینی اشاره کرد و افزود: در این گفتمان ها موضوعات مهم و کلیدی همچون مباحث اعتقادی و اخلاقی، تاریخ و سیره اهل بیت (ع)، مباحث خانواده، مباحث سیاسی و اجتماعی، آسیب شناسی فرهنگی اجتماعی، هویت شناسی نسل جوان، فرهنگ عفاف و حجاب، مهارت های زندگی، اسلام شناسی و بصیرت دینی، جنگ نرم و راه های مقابله با آن و جایگاه عبادت در ادیان الهی مورد توجه قرار گرفته است./9458/ت303/ب

ارسال نظرات