۰۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۱۷۸۲۰۹

استاد سرای حوزه علمیه شاهین دژ نیازمند اعتبار است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام باقر (ع) شاهین دژ گفت: استاد سرای این مدرسه علوم دینی در صورت تامین 200 میلیون ریال اعتبار تا پایان سال آماده بهره برداری می شود.
استاد سرا

حجت الاسلام سید یعقوب موسوی، مدیر حوزه علمیه امام باقر (ع) شاهین دژ در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه گفت: این مدرسه علوم دینی با برخورداری از چهار استاد به تربیت 54 طلبه از پایه یک تا سه مشغول است.

 

وی با بیان این که سطح علمی و بنیه پژوهشی طلاب این مدرسه علمیه در حد متوسط است، گفت: بهترین راه برای تقویت بنیه علمی، تحقیقی و مقاله نویسی، واحد بندی کردن آن به عنوان درس است تا برای طلاب به صورت واحد درسی و با حضور اساتید مجرب تدریس شود.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به برگزاری المپیاد علمی طلاب شمالغرب کشور تصریح کرد: در این المپیاد که برای نخستین بار در استان آذربایجان غربی برگزار شد، دو نفر از  طلبه های مدرسه علمیه امام باقر(ع) با موفقیت در مرحله استانی به مرحله منطقه ای را ه یافتند.

 

مدیر حوزه علمیه امام باقر(ع) شاهین دژ  در ادامه از احداث استاد سرا در این شهرستان خبر داد و اعلام کرد: زمینی به مساحت 450 مترمربع به این منظور آماده شده است که در صورت تامین دویست میلیون ریال اعتبار تا پایان سالجاری ساخت آن به اتمام رسیده و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 

وی در ادامه به اجرای طرح های تابستانی حوره علمیه شاهین دژ اشاره کرد و گفت: برنامه های تابستانی  به مدت 41 روز تا پایان ماه رمضان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام موسوی برنامه های آموزشی طرح تابستانی را تتمه دروس باقیمانده به دلیل عقب کشیدن امتحانات ترم جاری به خاطرانتخابات دانست و گفت: علاوه بر این، برنامه های ورزشی، اردویی، جلسات اخلاق و همچنین جمع خوانی روزانه یک جزء قرآن کریم به مناسبت ماه مبارک رمضان اجرا می شود.

 

 مدیر حوزه علمیه امام باقر(ع) شاهین دژ ارتقای سطح معنوی طلاب را مهم دانست و تشریح کرد : برای ارتقای سطح معنوی طلاب بایداز فاصله گیری آنها از طریق تعطیلی بیشتر از دروس حوزه کاسته شود.

 

وی با اشاره به برنامه های پژوهشی تصریح کرد: روزانه به هر طلبه دو فیش تحقیقی با موضوعات تجزیه و ترکیب برای تنظیم ارائه می شود و طلاب درآخرین وقت از روز کپی تحقیق را ارائه می دهند تا نمره آنها بر اساس این تحقیق ها محاسبه شود./936/ت303/ب

ارسال نظرات