۰۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۱۷۸۲۱۴
استاد حوزه علمیه:

روزه‌ یاری‌دهنده انسان در کسب معرفت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: اخلاق، رفتار، گفتار و نوشتار بد در هر زمان گمراه کننده انسان‌ به کجی‌ها و ناملایمات بوده است؛ از این رو روزه‌داری می‌تواند انسان را در کسب معارف و ایمان به دین یاری دهد.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمرتضي صالحي خوانساري، استاد حوزه علميه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت‌الاسلام سیدمرتضی صالحی خوانساری، استاد حوزه علمیه قم، صبح امروز در جمع بسیجیان این استان، با اشاره به اهمیت روزه‌داری و کسب فیوضات در ماه رمضان برای ارشاد بشریت اظهار داشت: خداوند متعال راه رسیدن به خود و نیز میزان مسافت دست‌یابی به دین را در قرآن کریم به اشکال گوناگون بیان کرده است.
 
وی تصریح کرد: اخلاق، رفتار، گفتار و نوشتار بد در هر زمان گمراه کننده انسان‌ به کجی‌ها و ناملایمات بوده است؛ از این رو روزه‌داری می‌تواند انسان را در کسب معارف و ایمان به دین یاری دهد.
این مقام مسؤول تصریح کرد: کسب تقوا فلسفه یک ماه روزه‌داری طبق بیان آیات قرآن کریم بوده و هست.
استاد حوزه علمیه قم تقوا را محور و مدار ارزش‌ها، فضائل انسانی و دینی دانست و ابراز داشت: همه مردم هم با یک ماه روزه داری باید به تقوای بیشتر و بالاتر رسیده و توشه و برنامه جدید را برای یک سال آینده خود ببندند.
وی به فرازی از دعای ابوحمزه ثمالی و مناجات‌های خالصانه امام سجاد(ع) در سحر‌گاه‌های ماه مبارک رمضان اشاره و تصریح کرد: زیبا‌ترین و احسن‌ترین گفتار‌ها و پندها در روایات و احادیث از ائمه‌ اطهار برجای مانده که مسلمانان به ویژه شیعیان باید از این فضائل در ماه مبارک رمضان استفاده کنند.
حجت الاسلام صالحی خوانساری ابراز داشت: خداوند متعال اوصاف و ویژگی‌های گوناگونی را برای روزه‌داران برشمرده و قرآن کریم به عنوان بهترین کتاب برای هدایت بشری ویژگی‌های روزه‌داران را برشمرده است.
وی ابرازداشت: روزه‌داران در این ماه باید با قرائت قرآن، انجام اعمال صالح و دوری از گناهان در راستای نزدیکی به بارگاه الهی تلاش کرده و جهاد کنند./9457/پ203/غ
ارسال نظرات