۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۷۹۴۴۵
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه شهرکرد:

مسؤولان فرهنگی نسبت به خطرات شیطان پرستی روشنگری کنند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه شهرکرد با بیان این که نمادهای شیطان پرستی در جامعه جلوه گری می کنند از ورود این تفکر در میان جامعه به ویژه جوانان ایران اسلامی هشدار داد.
حجت الاسلام جعفري ، مسؤول نهاد رهبري در دانشگاه شهرکرد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام امیرقلی جعفری، مسؤول دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه شهرکرد، عصر امروز در همایش یک روزه کانون های فرهنگی مساجد این استان با موضوع «فرقه های نوظهور» اظهار داشت: یکی از برنامه‌های استکبار جهانی در عصری که گرایش به معنویت و دین بیشتر شده و افراد در جست و جوی حقیقت هستند، سوق دادن انسان به سوی سراب است.
 
حجت الاسلام جعفری با بیان این که با انتشار موج انقلاب اسلامی ایران در جهان موج اسلام‌خواهی شدت گرفته است، گفت: در کشورهای اروپایی همچون فرانسه به طور متوسط سالانه 5 هزار نفر مسلمان می‌شوند و پیش بینی ها حاکی از مسلمان شدن بیشتر جمعیت اروپا به دین اسلام در 50 سال آینده است.
 
وی بیان داشت: با برنامه‌ریزی برای جلوگیری از اسلامی شدن در سراسر اروپا حدود شش حزب مهم تشکیل شده و ستادی نیز با عنوان ستاد مبارزه با اسلامی شدن اروپا تشکیل شده که با هر مسأله ای که به ظواهر اسلامی شدن مرتبط است به شدت مخالف می‌کنند؛ چون هدف صهیونیست و استکبار ممانعت از ورود اسلامی‌گری در اروپا است و منع حجاب نیز از این مبنا نشأت می گیرد.
 
این استاد حوزه و دانشگاه از برنامه‌های صهیونیست برای مقابله با اسلام‌گرایی را ایجاد فرق و مذاهب انحرافی دانست و افزود: این مقوله به ویژه در کشورهای اروپایی و اسکاندیناوی که با مکتب پلورالیسم مردم را در برابر راه‌های گوناگون و فرق ضاله قرار می‌دهند، بیشتر است.
 
حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: از جمله برنامه‌های دیگر صهیونیست و استکبار برای رویارویی با اسلام و تشیع، ترویج خرافه‌پرستی و جادوگری است که در قالب فیلم‌هایی همچون هری پاتر دنبال می‌شود؛ البته هدف بیشتری که صهیونیسم دنبال می‌کند، ترویج شیطان‌پرستی است که در قالب فیلم، نماد و آیین‌های مخصوص و یا در قالب موسیقی رواج پیدا کرده است.
 
مسؤول دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه شهرکرد با بیان این که شیطان‌پرستی ابتدا با نمادها وارد شده و سپس وارد حوزه مکتب و محتوا می‌شود، ادامه داد: شیطان‌پرستی در کشور ما به صورت نماد، آرم و علامت و نیز در برخی موسیقی‌ها جلوه‌گری می‌کند و برخی جوانان خود را به شکل و شمایل ستاره‌های شیطان‌پرستی غرب در می‌آورند اما به صورت مکتب شیطان‌پرستی در ایران هنوز هویدا نشده است.
 
وی بیان داشت: متولیان فرهنگی کشور باید در راستای روشنگری اذهان عمومی جامعه اقدام کنند و آگاهی لازم را برای جوانان بدهند تا در دام این گونه نحل انحرافی و شیطانی گرفتار نشوند.
 
حجت الاسلام جعفری در ادامه خاطرنشان کرد: در عصر جدید با ظهور فناوری‌های نوین سهولت و دسترسی به اطلاعات به شدت افزایش پیدا کرده و این از نقاط مثبت این پدیده است و با وجود این پدیده‌ها شوکت و قدرت امپریالیسم فرهنگی در فضای مجازی نسبت به فضای سنتی به شدت افزایش پیدا کرده و تهدیدهایی که با آن مواجه هستیم بسیار فراوان و متنوع است.
 
استاد حوزه و دانشگاه افزود: دسترسی به حریم خصوصی افراد، فریب آفرینی، اغواگری، دور کردن انسان‌ها از اصالت‌، وارد کردن مردم به زندگی دوم، بهره‌برداری نظام سلطه در فرهنگ غربی و آمریکایی و هویت‌زدایی که در این عرصه اتفاق می‌افتد از آسیب‌هایی است که باید به طور جدی مراقب آن باشیم.
 
وی تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم در حوزه فرهنگ و دین فرصت‌ها را بشناسیم و از آنها بهره‌برداری کنیم، همچنین فضاهایی را ایجاد کنیم تا جوانان چه در دنیای مجازی و چه در دنیای حقیقی جذب معنویات و فضا‌های دینی و اسلامی شوند./9457/پ202/غ
ارسال نظرات