۱۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۱۸۰۰۱۲
نماینده مردم تهران:

80 درصد کابینه دولت رأی می‌آورد/ برخی وزرای پیشنهادی ملاک‌های اولیه را هم ندارند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که برخی افراد حتی ملاک های اولیه برای گرفتن رأی اعتماد را ندارند، گفت: احتمال رأی آوری 70 الی 80 درصد وزرای پیشنهادی وجود دارد.
سيد مهدي هاشمي نماينده مردم تهران و عضو کميسيون عمران سيد مهدي هاشمي، نماينده مردم تهران

سید مهدی هاشمی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر این که مجلس حمایت، پشتیبانی و کمک به دولت را سرلوحه کار خود قرار داده است، افزود: در عین حال برخی از افراد پیشنهادی در چاچوب های مدنظر نیستند؛ اینها ویژگی ها و شاخص های اولیه را هم بعید است کسب کنند.

وی در پیش بینی این که چه میزان از کابینه پیشنهادی رأی اعتماد خواهند گرفت، گفت: 70 الی 80 درصد احتمال رأی آوری وجود دارد و حدود 20 الی 30 درصد نیز احتمال ریزش هست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بررسی صلاحیت وزرا تعهد افراد نسبت به اصول، مبانی و ارزشهای نظام اسلامی را نسبت به همه ملاک ها در اولویت دانست و افزود: سوابق، عملکرد، برنامه ها و گذشته افراد نیز بسیار مهم است.

هاشمی با بیان این که ارزیابی نمایندگان مجلس در دو بخش عمومی و تخصصی صورت می گیرد، گفت: یک سری مسائل تخصصی و دیگر ویژگی هایی که باید یک فرد برای تصدی چنین مسؤولیتی داشته باشد مد نظر قرار می گیرد.

وی با اشاره به این که وزرای پیشنهادی باید به انتظارات نمایندگان مجلس و بخش های ذیربط در این زمینه پاسخ دهند، بیان داشت: نهایتا با بررسی و بحث در مورد همه این مسائل تصمیم گیری خواهد شد.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص عدم تناسب میان تخصص و پست برخی وزرای پیشنهادی گفت: در این زمینه کابینه بدون اشکال نیست در برخی موارد این بحث صادق است اما نمی توان نسخه کلی برای همه پیچید./928/ت302/ج

 

ارسال نظرات