۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۱۸۰۲۴۳
دبیر هنری جشنواره شعر و داستان جوان سوره خبر داد:

برگزاری کارگاه نقد و حمایت از چاپ آثار برگزیدگان جشنواره شعر و داستان جوان سوره

خبرگزاری رسا ـ دبیر هنری جشنواره شعر و داستان جوان سوره با بیان این‌که دبیرخانه جشنواره بعد از شناسایی استعدادها، آنها را به مرکز آفرینش‌های ادبی معرفی می‌کند گفت: برای برگزیدگان کارگاه‌های مداوم دایر می‌کنند و در این کارگاه‌ها آثار هنرمندان به نقد گذاشته می‌شود و این کار باعث ارتقا سطح هنرمندان می‌شود و در پایان اگر آثار در حد چاپ باشند آنها را چاپ و در سطح کشور توزیع می‌کنند.
محمدعلي قاسمي دبير هنري جشنواره شعر و داستان جوان سوره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد علی قاسمی،دبیر هنری جشنواره شعر و داستان جوان سوره صبح امروز دوشنبه 21 مردادماه در نشست خبری یازدهمین جشواره شعر و داستان جوان سوره که در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد گفت: جشنواره شعر و داستان سوره بعد از یک دهه تجربه در یازدهمین سال فعالیت خود به سر می‌برد که بعد از اطلاع رسانی گسترده آثاری در قالب‌های مختلف ادبی از قبیل شعر کلاسیک، شعر و داستان کودک، داستان بلند و.... به دست دبیرخانه رسید و بعد از بررسی آثار 1261 اثر مورد قبول واقع شد.

وی افزود: از بین این آثار در بخش داستان کوتاه 316 اثر، ترانه 60 اثر، داستان کودک 69 اثر، شعر کلاسیک 329 اثر، شعر نیمایی 270 اثر، شعر کودک 62 اثر و در بخش وی‍‍ژه امسال که به دلیل برگزاری در کردستان، آثار ادبی به زبان کردی است جمعا 155 اثر مورد قبول واقع شده است.

قاسمی با تاکید بر این‌که دلیل کاهش کمیت آثار رسیده نسبت به سال‌های پیش بالا بردن سطح کیفیت آثار و محدویت ارسال آثار از هر هنرمند بوده است اظهار داشت: پالایش آثار امسال به عهده خود هنرمند بود به همین دلیل کیفیت آثار امسال بالاتر است.

دبیر هنری جشنواره شعر و داستان جوان سوره افزود: در جشنواره امسال یادکرد شاعر والا مقام شیرکوبیکس را هم خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: کتاب جشواره امسال آماده است و در روز اختتامیه بین شرکت کنندگان توزیع خواهد شد.

قاسمی با اشاره به این‌که جشواره یازدهم برای ارج نهادن به فرهنگ بومی ایران زمین است گفت: هدف جشنواره مورد توجه قرار دادن نو قلمان و پشتیبانی کردن از آنها  و همچنین ارتقا بخشی به سطح آثار جوانان و اعطا بخشی به این کار مهم است.

دبیر هنری جشواره گفت: برگزیدگان ما حدود صد نفر هستند که دبیرخانه زمینه پی بردن به نقاط ضعف و قوت برگزیدگان را فراهم می‌کند و هنرمندان را به سمت پیشرفت سوق می‌دهد.

قاسمی با بیان این‌که دبیرخانه جشنواره بعد از شناسایی استعدادها، آنها را به مرکز آفرینش‌های ادبی معرفی می‌کند گفت: برای برگزیدگان کارگاه‌های مداوم دایر می‌کنند و در این کارگاه‌ها آثار هنرمندان به نقد گذاشته می‌شود و این کار باعث ارتقا سطح هنرمندان می‌شود و در پایان اگر آثار در حد چاپ باشند آنها را چاپ و در سطح کشور توزیع می‌کنند.

وی در اعلام میزان جوایز افراد برگزیده اظهار داشت: نفر اول دو میلیون تومان، نفر دوم یک ونیم میلون تومان و نفر سوم یک میلیون تومان و به نفرات تقدیری 500 هزار تومان هدیه می‌دهند که در مجموع 42میلیون تومان اعتبار جوایز تخصیص داده شده است./9664/پ202/ص

ارسال نظرات