۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۸۰۲۴۸
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا:

امر به معروف ابزاری مهم در نظم بخشیدن به رفتارهای اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا، امر به معروف و نهی از منکر را سدی در برابر گسترش فساد و انحراف در جامعه دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر مهم ترین ابزار در نظم بخشیدن به رفتارهای اجتماعی است.
مسؤول نهاد نمايندگي ولي فقيه در سپاه کربلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام مختار نظری، مسؤول نهاد نمایندگی فقیه در سپاه کربلا مازندران بعد از ظهر امروز در جمع فعالان فرهنگی استان که با موضوع امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد، امر به معروف و نهی از منکر را سدی در برابر گسترش فساد و انحراف در جامعه دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر مهم ترین ابزار در نظم بخشیدن به رفتارهای اجتماعی است.

 

وی به نقش بسیج در گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و گفت: درک بسیج از ضرورت سالم سازی جامعه اسلامی با انجام فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر از ارزش و جایگاهی بالا برخوردار است.

 

حجت الاسلام نظری با بیان این که همواره وظیفه شناسی بسیج در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، دستاوردهای درخشانی را برای جامعه اسلامی رقم زده است، افزود: امر به معروف و نهی از منکر هم به معنای امر و نهی کردن نیست بلکه منظور از امر به معروف و نهی از منکر احیای معروف و سالم سازی جامعه از منکرات است.

 

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان این که  عظمت اهداف انقلاب و گستردگی توطئه های دشمنان ضرورت گسترش فریضه امر به معروف و نهی از منکر را بیشتر می کند، ادامه داد: باید برای حفظ و صیانت از انقلاب اسلامی، ارزش ها و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان فریضه دینی امر به معروف را در جامعه گسترش دهیم.

 

حجت الاسلام نظری با بیان این که فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید در همه بخش های جامعه نهادینه شود، افزود: بسنده کردن به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در سطح ادارات اثربخشی مناسبی ندارد و قابل انتقال در سطح جامعه نیست.

 

وی در ادامه با ابراز نگرانی از پوشش برخی افراد در جامعه بیان داشت: بدحجابی در حال تبدیل شدن به بی‌حجابی است و برای این امر نیاز است گروه‌های اجتماعی برای مبارزه با بد‌حجابی فعال شوند.

 

حجت الاسلام نظری با تأکید بر این که برای احیای امر به معروف باید پشتوانه حمایتی و اثرگذار برای مجریان و دست‌اندرکاران تدارک دیده شود، گفت: تذکر کتبی بدون پشتوانه حمایتی اثرگذار نیست.

 

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا، سیدالشهداء را جلوه عملی امر به معروف و نهی ازمنکر دانست و خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) برای احیاء این فریضه دینی به شهادت رسید.

 

وی با بیان این که ثمره امر به معروف و نهی از منکر امام حسین(ع) هدایت و شناساندن حق و باطل به انسان ها بود، تصریح کرد: قیام حسینی جلوه بارزی از امر به معروف و نهی از منکر است.

 

حجت الاسلام نظری با بیان این که سیره حسینی در اقدام به امر به معروف و نهی از منکر می تواند الگوی مناسبی برای ما در اجرای این فریضه دینی در شرایط حاضر باشد، گفت: چگونگی به کارگیر ی وسایل و ابزار خاصی که آن امام بزرگوار به منظور امر به معروف و نهی از منکر به کار گرفت، می تواند الگوی مناسبی برای ما در این زمینه است.

 

وی ادامه داد: با الگو گیری از این حرکت بزرگ باید روح این فریضه دینی را در کالبدهای مختلف شناسایی و متناسب با شرایط زمان و مکان آن روح را زنده نگه داریم.

 

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا در ادامه سخنان خود به نقش مبلغان دینی در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و با بیان این که تبلیغ دین و ارزش های اسلامی از سوی مبلغان باید از طراوت و تازگی خاصی برخوردار باشد تا در دل ها بنشیند، خاطرنشان کرد: در برابر شیوه های جدید و رنگارنگ تبلیغات منفی دشمنان تبلیغ دین باید سهل و اثرگذار باشد./950/پ202/ب

ارسال نظرات