۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۸۰۳۷۰
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

انتظار مجلس از دولت ارائه برنامه کاربردی برای تحقق حماسه اقتصادی است

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این که انتظار مچلس از کابینه ارائه برنامه جامع و کاربردی برای تحقق حماسه اقتصادی دولت است، گفت: رییس جمهور در انتخاب وزرای پیشنهادی خود نگرش فراجناحی با تکیه بر وحدت رویه داشته است.
مهدي دواتگري نماينده مردم عجب شير و مراغه و عضو کميسوين امنيت ملي

مهدی دواتگری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز  تفاوت دیدگاه های نمایندگان در در تأیید یا رد صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت را امری طبیعی دانست و اظهار داشت: هر موافق و مخالفی که پشت تریبون مجلس قرار می گیرد باید مستند و مستدل نسبت به وزیر پیشنهادی نظر دهد.


وی با بیان این‌که علایق شخصی نمایندگان جایی در تأیید صلاحیت وزرای پیشنهادی ندارد، خاطرنشان کرد: فضایی که از روز گذشته در مجلس در خصوص بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی وجود دارد، بسیار مطلوب و زمینه برای تضارب آرا و بیان دیدگاه‌های مختلف فراهم است.


نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس با تأکید بر این‌که به کار بردن برخی اصطلاحات و واژه‌های نامأنوس در مجلس شایسته وکلای منتخب ملت نیست، تصریح کرد: آنچه مسلم است باید با رعایت اخلاق و با حسن نیت بحث و اعلام موضع کرد، ضمن این‌که وزرای پیشنهادی دولت نیز باید بدون پرداختن به حاشیه‌ها به ارائه برنامه ها و سوابق خود بپردازند.


دواتگری با بیان این‌که رییس جمهور در انتخاب وزرای پیشنهادی خود نگرش فراجناحی با تکیه بر وحدت رویه داشته است، افزود: این کابینه متشکل از افراد با تجربه با تمام سلایق و جناح های سیاسی است، اما انتظار جامعه و نمایندگان مجلس، ارائه برنامه جامع و کاربردی برای تحقق حماسه اقتصادی از سوی دولت است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود اهداف راهبردی بخش اقتصادی دولت را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: دولت باید با برنامه های منسجم و میان مدت برای کاهش میزان تورم، آسیب پذیری اقتصاد ملی و افزایش قدرت اقتصادی کشور گام بردارد، دغدغه معیشتی اولویت امروز مردم و نمایندگان است.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به این‌که دولت در ارائه برنامه های کاری خود وضع موجود را به خوبی تبیین و آسیب شناسی کرده است، خاطرنشان کرد:  تفاوت در دیدگاه های موجود در مجلس نشان از پویایی نهاد قانونگذاری و نظارت کشور دارد./935/ت303/ج

ارسال نظرات