۲۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۸۰۶۷۶
امام جمعه موقت زنجان:

بیداری اسلامی حاصل خون شهیدان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت زنجان در خطبه های نماز جمعه این هفته زنجان با اشاره به این که خون شهدا را باید گرامی داشت، گفت: انقلاب های منطقه و بیداری اسلامی حاصل خون شهیدان ما است که باید ارج نهاده شود.
بیداری اسلامی حاصل خون شهیدان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام سیدسجاد موسویون، امام جمعه موقت زنجان در خطبه های این هفته نماز جمعه زنجان با دعوت از مردم به سوی رعایت تقوای الهی و داشتن حسن خلق گفت: بهترین وسیله ای که مردم را وارد بهشت می کند؛ تقوا و حسن خلق است، بنابر این باید در هر حالی مشغول تحصیل تقوا باشیم که وسیله نجات ماست.

زندگی قرآنی همیشه نورانی است

حجت الاسلام موسویون در ادامه با اشاره به آثار و برکات حضور قرآن در زندگی انسان، افزود: توجه داشته باشیم که هر چه قدر به سمت قرآن پیش برویم؛ زندگی نورانی می شود و برکت پیدا می کند؛ و لذا خداوند نیز در قرآن وعده آرامش داده است برای کسانی که به سمت قرآن می آیند و آن را قرائت می کنند و البته در صدد عمل به فرموده های نورانی آن هستند.

 

وی در ادامه با اشاره به ویژگی های متقیان و جایگاه آنها در نزد خداوند و قرآن کریم تصریح کرد: اگر به قرآن توجه کرده باشیم خداوند بارها با عالی ترین درجات از متقیان یاد می کند و وعده های زیبایی به آنها می دهد، حتی در بعضی از آیات می فرماید که؛ ان الله یحب المتقین، و این یعنی نهایت خوشبختی برای یک انسان؛ چرا که همه می دانیم اگر خداوند از کسی راضی باشد و او را دوست داشته باشد چه تحولاتی در زندگی وی روی می دهد.


باید مقام ایثارگران و شهدا ارج نهاده شود

امام جمعه موقت زنجان در ادامه مباحث خود به مقام شامخ شهدا و ایثارگران اشاره کرد و گفت: باید همانطور که محرم و صفر را گرامی می داریم و ارج می نهیم باید از مقام شهدا و ایثارگران تجلیل به عمل آوریم چون که هر چه امروز داریم مدیون جانفشانی و از برکت آنها است، بنابر این باید مانند محرم و صفر گرامی داشته شوند.

 

وی در ادامه با هشدار به مراقبت از انقلاب و ارزش های انقلاب خاطر نشان کرد: هشدار می دهم که مراقب انقلاب خود باشید چون این انقلاب را به راحتی به دست نیاورده ایم، بلکه بابت آن هزینه های گزاف و سنگینی پرداخت نموده ایم و آن هم ریخته شدن خون جوانان شهید ما است که ضامن پیروزی انقلاب بود و همین خون شهدا است که باعث به وجود آمدن انقلاب های منطقه و بیداری اسلامی شده است.

 

حجت الاسلام موسویون در پایان سخنان خود اظهار داشت: همیشه گوش به فرمان رهبری باشید که ضامن امنیت، آرامش، آسایش و سلامتی جامعه است، و به یاد داریم که هر وقت به حرف های آن بزرگوار گوش نداده ایم چگونه متضرر شده ایم. /949/پ202/ب

ارسال نظرات