۲۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۱۸۰۶۸۳
امام جمعه موقت خرم آباد:

مجلس در آزمون رأی اعتماد به وزرا متعهدانه عمل کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت خرم آباد عملکرد مجلس در رأی اعتماد به وزرا را متعهدانه خواند و گفت: در این آزمون بزرگ دولت و مجلس به نحو قابل قبولی عمل کردند.
حجت الاسلام متقي نيا ، امام جمعه موقت خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام قاسم متقی نیا، امام جمعه موقت خرم آباد، در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تاکنون در آزمون رأی اعتماد به وزرای دولت یازدهم سربلند هستند.

وی دقت نظر مجلس در رأی اعتماد و بررسی شرایط وزرا را قابل قبول خواند و افزود: خوشبختانه در این آزمون بزرگ هم دولت و هم مجلس متعهدانه و بسیار زیبا عمل کردند.

امام جمعه موقت خرم آباد اظهار داشت: رأی اعتماد نمایندگان مردم در مجلس به وزرای دولت نماد رشد سیاسی نظام جمهوری اسلامی است.

اولویت اصلی دولت یازدهم جدی گرفتن دغدغه های اقتصادی مردم باشد

حجت الاسلام متقی نیا اخذ رأی اعتماد وزرا از مجلس را آغاز راه بزرگ دولتمردان در اداره کشور خواند و خاطرنشان کرد: باید اولویت اصلی دولت یازدهم جدی گرفتن دغدغه های اقتصادی مردم باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه دکتر حسن روحانی را فرزند حوزه علمیه خواند و ادامه داد: حجت الاسلام روحانی تاکنون توانسته به موقع دغدغه های نظام و رهبر معظم انقلاب را در نظر گیرد.

امام جمعه موقت خرم آباد در ادامه با اشاره به عملکرد دولت های نهم و دهم، ابراز داشت: تلاش های دولت های نهم و دهم و استاندار لرستان برای رشد و توسعه استان لرستان قابل ستایش است.

مساجد کانون اصلی سامان دادن به زندگی بشری هستند

خطیب جمعه خرم آباد با اشاره به روز جهانی مساجد گفت: مساجد در جوامع اسلامی مهم ترین محل تصمیم گیری های بزرگ هستند.

وی با تأکید بر ضرورت احیای کارکرد مساجد در جامعه افزود: مساجد باید محلی برای تصمیم گیری های بزرگ باشند.

حجت الاسلام متقی نیا با بیان اینکه مساجد محل تدبر و تفکر هستند، ادامه داد: مساجد هم محل ذکر و ستایش الهی و هم محل تصمیم گیری های مهم زندگی هستند.

آزادگان همواره مایه افتخار نظام جمهوری اسلامی هستند

 امام جمعه موقت خرم آباد همچنین به 26 مرداد سالروز بازگشت افتخار آفرین آزادگان هشت سال دفاع مقدس به داخل کشورمان اشاره کرد و گفت: آزادگان گنجینه های بی بدیل نظام جمهوری اسلامی هستند.

این عضو شورای فرهنگ عمومی لرستان همچنین آزادگان را قبیله غیرت، عزت و شرف نامید و اظهار داشت: آنها همواره مایه شرف و افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

حجت الاسلام متقی نیا همچنین با اشاره به 28 مرداد سالروز کودتای انگلیسی ها و آمریکایی ها، بیان داشت: آزادگان پس از انقلاب با غیرت، شرف و ایثارگری خود در هشت سال دفاع مقدس و رهبری پیامبر گونه امام راحل نگذاشتند حوادثی همچون کودتای 28 مرداد و شهریور 1320 تکرار شود.

امام جمعه موقت خرم آباد در ادامه به تخریب حرم مطهر ائمه معصومین(ع) در سال 1344 هجری قمری از سوی فرقه مصنوعی و دست نشانده استکبار اشاره کرد و گفت: این جنایات و هتک حرمت به حرمین معصومین از سوی فرقه انحرافی و ضاله وهابیت صورت گرفت.

وی افزود: امروز حرکت هایی که از سوی این فرقه در کشور سوریه صورت می گیرد نشان دهنده ضعف و ناتوانی این فرقه و استکبار جهانی است.

حجت الاسلام متقی نیا در پایان گفت: یاد و خاطره این حادثه همواره دل شیعیان را داغدار می کند./9451/پ202/ب

ارسال نظرات