۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۸۱۰۱۹

تجهیز کتابخانه های عمومی خوزستان به 28 هزار کتاب جدید

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان از تجهیز کتابخانه های عمومی استان خوزستان به 28 کتاب جدید خبر داد.
لفته منصوري مدير کل کتابخانه هاي عمومي خوزستان

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، لفته منصوری، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان، از تجهیز کتابخانه های عمومی استان خوزستان به 28 کتاب جدید خبر داد و گفت: یکی از درخواست های اساسی که از سوی اعضای کتابخانه های عمومی استان مطرح می شود و درخواستی درست و منطقی است، کمبود منابع در کتابخانه های عمومی است.

وی افزود: در بررسی به عمل آمده از سوی کارشناسان اداره کل متوجه شدیم که میزان وجود منابع در کتابخانه های عمومی استان پاسخگوی نیاز مراجعان و کاربران نبوده و اعضای کتابخانه های عمومی نیز به این نکته تأکید کردند و درخواست های زیادی را در خصوص تأمین منابع در موضوعات مختلف در کتابخانه های عمومی را داشتند.

این مقام مسؤول خاطر نشان کرد: اکنون هزینه هر جلد کتاب بسیار بالا است، تهیه و خرید آن برای عموم مردم بسیار مشکل بوده و بسیاری از مردم قادر به تهیه و استفاده از آن نیستند؛ بنابراین این وظیفه نهادهای فرهنگی و مهم تر از همه کتابخانه های عمومی است که این منابع را تهیه و در اختیار اعضا قرار دهند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان افزود: با کمک استاندار خوزستان و معاون برنامه ریزی استانداری در سال 91 اعتبارات فرهنگی خوبی در اختیار اداره کل کتابخانه های عمومی قرار گرفت که یکی از برنامه های این اداره کل خرید کتب در موضوعات گوناگون به ویژه کتب مرجع بوده است.

وی ادامه داد: پس از تخصیص اعتبارات فرهنگی به سرعت لیست کتب مورد نیاز کتابخانه های عمومی استان با همکاری کارشناسان اداره کل، رؤسای ادارات شهرستان ها، مسؤولان کتابخانه ها و مهم تر از همه اعضای کتابخانه های عمومی تهیه و جهت خرید به نهاد کشور ارسال شد تا تأیید نهایی شوند که پس از آن لیست نهایی به مؤسسه کتاب نشر ارسال و کتاب ها تهیه و به کتابخانه های عمومی استان ارسال شد.

منصوری اظهار داشت: تعداد 14 هزار نسخه برای کتابخانه های عمومی استان با اعتباری بیش از 3 میلیارد و 450 میلیون ریال از طریق مؤسسه کتاب نشر با موضوعات گوناگون خریداری شد.

وی با اشاره به این که این کتاب ها با موضوعات گوناگون مرجع، علمی، دینی و عمومی در اختیار اعضای کتابخانه های عمومی استان قرار گرفت، ابراز داشت: تعداد 14 هزار نسخه از 28 هزار جلد کتاب های خریداری شده از نویسندگان بومی استان بوده که در راستای کمک به نویسندگان استان انجام شد و این کار با صرف اعتباری بالغ بر 450 میلیون ریال از اعتبارات فرهنگی اداره کل انجام گرفت.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: تعداد منابع موجود در کتابخانه های عمومی استان اکنون یک میلیون و 699 هزار و 817 جلد کتاب بوده که با اضافه شدن این 28 هزار جلد، تعداد کتاب ها به یک میلیون و 728 هزار و 817 جلد کتاب افزایش می یابد که تا رسیدن به وضعیت مطلوب مورد نظر اعضا باید تلاش بیشتری کرد و از ظرفیت دستگاه های فرهنگی استان بهره مند شویم./9461/د101/غ

ارسال نظرات