۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۱۸۱۰۳۱
با حضور آیت الله مکارم شیرازی؛

همایش اعتدال، همبستگی امت اسلامی و رسالت علما به کار خود پایان داد

خبرگزاری رسا ـ همایش اعتدال، همبستگی امت اسلامی و رسالت علمابا سخنرانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی به کار خود پایان داد.
آيت الله مکارم شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش اعتدال، همبستگی امت اسلامی و رسالت علما ظهر امروز در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی مشهد برگزار شد.
بر اساس این گزارش،در این همایش علمای حوزه علمیه خراسان و علمای برجسته اهل سنت و تشیع افغانستان نیز حضور داشتند و در سخنانی به راهکارهای رسیدن به وحدت و تقریب مذاهب اشاره کردند.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید نیز در این همایش به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به رویدادهای مهم جهان اسلام نقش علمای اسلام را در حل مشکلات و معضلات سنگین ارزیابی کرد.
این مفسر برجسته قرآن با تأکید بر این که دشمنان نقاط اختلاف امت اسلامی را برجسته می کنند و ب تحریک هر دو طرف به دنبال ایجاد دشمنی هستند، اظهار کرد: علمای اسلام با تکیه بر اعتدال باید به دنبال خنثی کردن نقشه های دشمنان برآیند.
وی کار دشمنان اسلام را آتش تفرقه و اختلاف انداختن در میان امت اسلامی ذکر کرد و گفت: دشمنان امروز مسلمانان را در مصر و دیگر کشورهای اسلامی به جان هم انداخته اندو خود در کناری ایستاده و به آنها می خندند.
حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با بیان این که هدف از برگزاری چنین همایش هایی تأکید بر ظرفیت های بزرگ مسلمانان است، گفت: همه نخبگان، بزرگان دینی جهان اسلام و دولت های اسلامی باید ظرفیت های عظیم مسلمانان را تبیین کنند و با برجسته کردن آنها بر عظمت اسلام بیفزایند.
وی با اشاره به چالش ها و خطرات تهدید کننده ظرفیت ها و استعدادهای بزرگ جهان اسلام، اظهار کرد: ترویج اسلام های بدلی که با طراحی دشمنان خارجی و اجرای گروه های درونی انجام می گیرد خطری بزرگ برای جهان اسلام است.
رییس جامعه المصطفی العالمیه خواستار تبیین فلسفه، فقه و اخلاق همبستگی و تقریب شد و گفت: علمای اسلام باید به تقریب فراتر از عناوین ثانویه و به عنوان یک اصل ریشه دار بپردازند.
گفتنی است، همایش اعتدال، همبستگی امت اسلامی و رسالت علما پس از دو روز بحث و تبادل نظر علمی امروز به کار خود پایان داد./905/پ202/ج
ارسال نظرات