۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۱۸۱۳۱۲

اعزام کاروان قاریان قرآن به حج نمایش انس ایرانیان با قرآن است

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن اعزام کاروان قاریان قرآن به حج تمتع را نمایش انس ایرانیان با قرآن توصیف کرد.
مکه، مسجد الحرام

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه، محمدتقی میرزاجانی صبح امروز در پنجمین دوره آموزشی توجیهی ویژه قاریان اعزامی به حج تمتع در سالن جلسات سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام این‌که برای تشکیل و شکل گیری کاروان نور بیش از 100 نفر در آزمون شرکت کردند، اظهار کرد: با برگزاری آزمون توسط مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و داوری‌های مناسب 14 قاری ممتاز کشور و یک حافظ و 5 نفر عضو گروه مدیحه سرایی شمیم بهشت برای اعزام به سرزمین وحی انتخاب شدند.

وی با اشاره به اهداف اعزام قاریان به این سرزمین نورانی گفت: هدف از این اعزام تبیلغ و ترویج فرهنگی ناب قرآنی ایرانیان و نمایش انس با قرآن ملت مسلمان ایران با قرآن کریم است که این اهداف با حضور قاریان در برنامه‌های گوناگون و اجرای محافل انس باقرآن عملیاتی می‌شود.

میرزاجانی این سفر را یک سفر تبلیغی و ماموریت قرآنی دانست و ادامه داد: این دوره آموزشی جهت تبیین و یادآوری مسائل مختلف این سفر برای افراد اعزامی است تا با این ماموریت قرآنی خود بیشتر آشنا شوند.

مسؤول دبیرخانه کمیته اعزام با اعلام این‌که احمدی به عنوان چهره و مجری قرآن و از قاریان برجسته کشور به عنوان مدیر اجرایی کاروان نور امسال انتخاب شده است، ادامه داد: حضور استادان عنایتی مقدم و پورزرگری به عنوان قاریان پیشکسوت و با تجربه در کنار 15 قاری که سفر اول حج خود را تجربه می‌کنند، بسیار مفید و تاثیرگذار است.

وی با اعلام این‌که با توجه به کاهش سهمیه اعزام زائران حج تمتع امسال کشور تعداد قاریان اعزامی کاروان نور نیز کاهش یافت، تصریح کرد: در سال 89 ، 103 هزار زائر اعزامی به حج اعزام می‌شدند که کاروان نور نیز دارای سهمیه 25 نفر بود اما امسال تعدا زائران به 62 هزار نفر کاهش یافته و تعدا قاریان اعزامی نیز به 20 نفر تقلیل یافته است.

میرزاجانی در پایان خاطرنشان کرد: کاهش سهمیه اعزامی زائران مسئولیت قاریان اعزامی را افزایش خواهد داد./966/د102/ی

ارسال نظرات