۰۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۱۸۱۷۳۹
استاد حوزه علمیه قم:

زمام امور دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش را نباید به دست ایادی فتنه داد

خبرگزاری رسا ـ عضو تشکل اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که زمام امور مراکز مهم فرهنگی از جمله دانشگاه، آموزش و پرورش را نمی توان به دست کسانی داد که در برابر فتنه ساهل و تسامح داشتند، گفت: این مراکز را باید کسانی که همواره از ارزشهای انقلاب اسلامی با قدرت دفاع کرده اند، اداره کنند.
حجت الاسلام احتشام حجت الاسلام والمسلمين علي احتشام

 حجت الاسلام علی احتشام عضو تشکل اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، سیاست زدگی نهادهای علمی را بسیار آسیب زا دانست و گفت: سیاسی بودن دانشگاه ها امری جدای از سیاست زدگی است؛ آنچه واضح است دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی باید در سیاست ها مبتنی بر قانون اساسی، رهنمودهای امام(ره) و رهبر فرزانه انقلاب عمل کنند.

 

وی ادامه داد: سیاست زدگی یعنی قرائت خاصی از مسائل سیاسی داشتن و سلیقه ای عمل کردن؛ تساهل و تسامح در برابر فتنه 88 یکی از مصادیق آن است زیرا این فتنه هزینه های سختی برای نظام و کشور داشت و آن را تا لب پرتگاه سوق داد.

 

استاد حوزه علمیه قم گفت: برای خلق حماسه اقتصادی می توان از بعضی کوتاهی ها صرف نظر کرد اما در ساماندهی فرهنگی در جایگاهی که بخش وسیعی از نیروهای این ملت بزرگ فعالیت دارند نمی توان زمام را به دست کسانی داد که سابقه قوی در دفاع از ارزشهای اسلام ناب، آرمان های امام و توصیه های رهبر معظم انقلاب ندارند و در این زمینه تساهل و تسامح داشته اند.

 

عضو تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علیه قم افزود: مجلس با رأی بالای خود به وزایی که نقشی مستقیم در اقتصاد دارند در این زمینه کارنامه خوبی را ارائه کرد، اما در مورد دو وزارت خانه مهم فرهنگی، فکری و عقیدتی یعنی وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم مجلس نمی توانست از شاخصه های اصلی کوتاه بیاید و از نظام، انقلاب و ارزشهای اصیل این ملت بزرگ دفاع کرد.

 

حجت الاسلام احتشام با اشاره به شعار دولت یازدهم (تدبیر و امید) اظهار داشت: بنابر این شعار رییس جمهور محترم باید با تدبیر خود معدل امید را در جامعه بالا ببرد؛ این که بخشی از جامعه امیدوار و بخش دیگر چندان امید نداشته باشند قطعا با رویکرد ایشان سازگار نخواهد بود.

 

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اولویت قرار دادن برنامه های اقتصادی، گفت: مسؤولان در این برهه بعد از حماسه سیاسی باید با خلق حماسه اقتصادی به جنگ تحمیلی اقتصادی که از سوی استکبار جهانی، صهیونیسیم بین الملل و با تبانی نیروهای متحجر منطقه بوجود آمده است، پاسخی جانانه و در خور شأن نظام اسلامی و ملت بزرگ ایران بدهند./928/ت302/ج

ارسال نظرات