۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۸۱۹۴۳

نماز جمعه باید محل حضور نسل جوان باشد

خبرگزاری رسا ـ معاون امور استان های شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با بیان این که نماز جمعه بازتاب اصلی نظام است، گفت: این آیین عبادی سیاسی باید با حضور گسترده جوانان برگزار شود.
حجت الاسلام عبدالعلي ابراهيمي ، معاون امور استان هاي شوراي سياستگذاري ائمه جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام عبدالعلی ابراهیمی، معاون امور استان های شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، ظهر امروز، در آیین تودیع و معارفه مسؤول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان لرستان اظهار داشت: تقویت نماز جمعه موجب تقویت نظام اسلامی و جایگاه ولایت می شود.

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه باید محل حضور نسل جوان و جذب جوانان باشد، ابراز داشت: ما باید از همه احکام و ابزار برای تقویت این پایگاه استفاده کنیم.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه در این راستا گام های موفقی برداشته شده است، ابراز داشت: بیش از 65 درصد از ائمه جمعه نیروی جوان با میانگین سنی زیر50 سال هستند.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس، نظام را یادگار ارزشمند امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب دانست و بیان داشت: اگر ما امروز در کشور اعتبار داریم به برکت وجود نظام جمهوری اسلامی و به برکت خون شهدا، رزمندگان و مجاهداتی است که در برابر دنیای استکبار ایستادگی کردند و از جان خود گذشتند.

معاون امور استان های شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه امروز دشمنان در قالب ابزارهای گسترده می خواهند جامعه را به سوی ضد دین و ضد انقلاب بکشانند، گفت: نهاد نماز جمعه با اقتدار در برابر دسیسه های دشمنان ایستاده است.

وی با بیان اینکه دشمنان نیز امروز اذعان دارند که ایران قدرتمند و عزت مدار است، بیان داشت: ایران اسلامی با گذشت 34 سال از عمر انقلاب همراه با فراز و نشیب های گوناگون روز به روز با قدرت بیشتر پیش می رود.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه باید حضور جوانان در نماز عبادی سیاسی جمعه پررنگ باشد، گفت: در نهاد نماز جمعه باید برای جذب جوانان و نوجوانان به این آیین عبادی سیاسی برنامه ریزی شود.

معاون امور استان های شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه یک هزار و 500 نفر عضو ستاد نماز جمعه کشور هستند، بیان داشت: 55درصد این آمار را قشر جوان جامعه تشکیل می دهد./9451/پ202/ب

ارسال نظرات