۰۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۱۸۲۱۸۳
رییس کمیسیون صنایع مجلس:

بسیاری از مشکلات اقتصادی در بستر فرهنگ قابل حل است

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این‌که بسیاری از مشکلات صنعتی، ریشه های فرهنگی دارد، گفت: بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور با فرهنگ سازی و تقویت بسترهای فرهنگی قابل حل است.
رضا رحماني، رييس کمسيون صنايع و معادن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، رضا رحمانی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی امروز در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه آذربایجان شرقی ضمن تقدیر از تلاش های ارزنده خبرنگاران در توسعه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی استان، اظهار داشت: تیتر یک نشریه می تواند منشاء تحول بزرگی در یک منطقه باشد.


وی با تأکید بر نقش رسانه‌ها در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی خاطرنشان کرد: معتقدم بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور با فرهنگ سازی و تقویت بسترهای فرهنگی قابل حل است که در این زمینه قشر خبرنگار و اهالی مطبوعات به عنوان نخبگان فرهنگی جامعه نقش بسزایی بر عهده دارند.


رحمانی با بیان این‌که نمایندگان بایستی پیگیر مشکلات صنفی اهالی رسانه باشند، تصریح کرد: با جمع بندی مشکلات صنفی این قشر به دنبال ارتقای جایگاه خبرنگاران و ایجاد تسهیلاتی برای بهبود وضعیت معیشت و آینده کاری ایشان خواهم بود، چراکه با تقویت بسترهای موجود در فرهنگ و رسانه استان می توان راهکاری مناسب برای حل مشکلات اقتصادی و صنعتی یافت.


نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با ارائه تعریفی از نقد و تفاوت های آن با تخریب و تهمت، گفت: وظیفه مطبوعات نقد است و در صورتی که این کار به صورت کارشناسی و سازنده در جامعه و بین اهالی مطبوعات رونق یابد، بسیاری از مشکلات و کاستی های جامعه حل می شود.


وی با اشاره به این‌که خبرنگاران با انعکاس مشکلات و موانع موجود در عرصه سرمایه‌گذاری می توانند، توجه مسؤولان و سرمایه های مورد نیاز منطقه را جلب کنند، تصریح کرد: نقش رسانه ها در توسعه و تعالی اقتصاد هر کشور غیرقابل انکار است، ضمن این‌که نباید از بازخوردهای فرهنگی فعالیت اهالی رسانه غافل بود.


رحمانی با اشاره به دیدار تعدادی از نمایندگان و مسؤولان نظام با رهبر معظم انقلاب اسلامی در نوروز سال جاری گفت: معظم‌له در این دیدار صمیمی ضمن بیان راهکارهای مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی فرمودند که ارایه برنامه دقیق برای انجام تمام امور کشور لازم است. در صورت ارایه برنامه دیگر دچار مشکل نخواهیم بود.


گفتنی است، بررسی و تغییر قانون مطبوعات، رسیدگی به وضعیت بیمه خبرنگاران، پیگیری موضوع وام خبرنگاران و برگزاری دوره های آموزش های تخصصی در حوزه های خبری توسط استادان مطرح و خبرنگاران خواستار ارایه راهکارهایی در این زمینه شدند.


پیگیری عنوان سخت و زیان‌آور بودن شغل خبرنگاری در مجلس، مسکن اهالی رسانه، ارایه برنامه ای مدون برای حل مشکلات اقتصادی خبرنگاران و اهالی مطبوعات استان، امنیت شغلی خبرنگاران و برنامه ریزی برای ایجاد آینده کاری مطمئن از دیگر خواست های خبرنگاران در این نشست بود./935/پ202/ج

ارسال نظرات