۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۱۸۲۶۳۷
حجت الاسلام والمسلمین عاملی تبیین کرد؛

مبارزه با 70 هزار حدیث جعلی شاهکار علمی امام صادق

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به فعالیت های سیاسی و مبارزاتی امام جعفر صادق(ع) اشاره کرد و گفت: شاهکار امام صادق(ع) مبارزه با 70 هزار حدیث و روایت جعلی و تخریبی ایجاد شده در زمان معاویه علیه امام علی(ع) و ائمه اطهار بود.
 حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع)، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، با اشاره به علم و فقاهت گسترده امام جعفر صادق(ع)، خاطرنشان کرد: باید شخصیت امام جعفر صادق(ع) با علم و قدرت به مردم معرفی شود که معرف معصوم، علم معصوم است و علم ائمه اطهار(ع)، علم پروردگار متعال است و از طریق این علم وسیع و نافذ است که امام بر اسرار جهان آگاهی کامل دارد.
 

وی تصریح کرد: امام صادق(ع) در علوم مختلف، مدارس متعددی را برای تربیت شاگردان ایجاد کرد و از این راه دانشمندان مسلمان بسیاری در جهان درخشیدند.
 

نماینده ولی فقیه در اردبیل علم امامان معصوم را برگرفته از قرآن کریم دانست و اظهار داشت: ارتباط امام با قرآن همانند ارتباط دیگر مردم با این کتاب آسمانی نیست بلکه امام ارتباط خاص روحی با قرآن برقرار می کند و علم خود را از آن استخراج می کند.
 

وی به فعالیت های سیاسی و مبارزاتی امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: شاهکار امام صادق(ع) مبارزه با 70 هزار حدیث و روایت جعلی و تخریبی ایجاد شده در زمان معاویه بود که علیه ائمه اطهار و امام علی(ع) به راه انداخته شده بود.
 

امام جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: برخلاف عقیده عده ای که ظهور شیعه در ایران را از طریق صفویه می دانند، باید گفت که علاقه و محبت ایرانیان به اهل بیت(ع) باعث شد تا شیعه در زمان امام جعفر صادق(ع) در ایران گسترش یابد.
 

هر کدام از شاگردان امام صادق(ع) در جهان اسلام می درخشند
 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی تصریح کرد: امام صادق(ع) شاگردان متعددی از کشورهای ایران، عربستان، عراق و غیره در علوم فلسفه و کلام، فقه، معارف و عرفان، ریاضیات، شیمی و علوم غیبی و دیگر علوم در مدت 25 سال به صورت شبانه روزی تربیت کرده، چرا که می دانست که دیگر  شرایط حال به وجود نخواهد آمد.
 

وی افزود: شاگردان ثابت امام جعفر صادق(ع) بیش از 4 هزار نفر و شاگردان غیرثابت این امام بزرگوار بیش از 20 هزار نفر بودند که هر کدام دریای علم و دانش و فقاهت در جهان اسلام به شمار می روند.
 

تبعیت از ولایت، راه رسیدن به صراط مستقیم در دنیا است
 

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: فعالیت‌ها و سخنرانی‌های سیاسی امام در 25 سال امامت خود برای بیان اهمیت تبعیت از ولایت و شناساندن ظلم و جفای خلفا بسیار گسترده بود.
 

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: صراط مستقیم دنیوی در کلام امام صادق(ع)، تبعیت از ولایت معرفی شده که زمینه صراط مستقیم در آخرت است.
 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) در دوران امامت خود با بیان علمی و فقهی مسائل مختلف، بیشترین تأثیر را در آگاه‌سازی مردم و جهان اسلام به عهده داشته است.
 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، اظهار داشت: دلیل ترس و مخالفت وهابیت با شیعه و شیعیان، ترس از علم و فقاهت امام هشتم شیعیان به عنوان موسس مکتب شیعه جعفری است که توان مقابله با انحرافات آنان را دارند.‌/937/ت301/س

 


 

ارسال نظرات