۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۵
کد خبر: ۱۸۲۷۴۲
استاد حوزه و دانشگاه:

هیأت‌های عزاداری از ظرفیت حضور جوانان برای ترویج مکتب اهل‌بیت استفاده کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام گرجی با اظهار تأسف از این‌که هیأت‌های عزاداری تنها به عزاداری بسنده می‌کنند، به ظرفیت بسیار حضور جوانان و نوجوانان در این هیأت‌ها اشاره کرد و خواستار آشنایی و ترویج مکتب اهل‌بیت(ع) در میان جوانان شد.
حجت الاسلام مهدي گرجي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام مهدی گرجی، استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام ششم که در حسینیه امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: باید ببینیم امام صادق(ع) در میدان سیاست در میدان سیر و سلوک الی الله چگونه حرکت می‌کردند، ما در میان فرقه‌های اسلامی معروف به جعفری هستیم و باید امام صادق(ع) را بشناسیم و رفتار خود را با آن حضرت تنظیم کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه بهترین منبع برای شناختن امام صادق(ع) را سخنان ایشان عنوان کرد و گفت: امام علی(ع) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند انسان زیر زبان خود مخفی است و در بیانی دیگر می‌فرمایند سخن بگویید تا شناخته شوید.

وی با اشاره به این‌که این شب‌ها برای عرض تسلیت به محضر امام زمان(عج) است اما در کنار آن باید به شیوه تفکر و منطق امام صادق(ع) آشنا شویم، اظهار کرد: ما معروف به شیعه جعفری هستیم اما با رفتار امام صادق(ع) چندان آشنا نیستیم.

حجت‌الاسلام گرجی گفت: ما امام صادق(ع) و اهل‌بیت(ع) را بسیار دوست داریم، اما در عمل با آنان بسیار فاصله داریم و این به دلیل آن است که ما از شناخت منطق و سخن اهل‌بیت(ع) غفلت کرده‌ایم و باید به این امر اهتمام بیشتری بورزیم.

وی با اشاره به این‌که متأسفانه هیأت‌های عزادری باید از شنیدن سخنان امام صادق(ع) بیشتر استفاده کنند، خاطرنشان کرد: متأسفانه گاه هیأت‌ها در روزهایی که ظرفیت بسیاری برای حضور جوانان و نوجوانان مانند عاشورا و تاسوعا است، استفاده نمی‌کنند و تنها به عزاداری می‌پردازند.

وی اظهار کرد: انسان‌ها نیاز به مشاور امین دارند، متأسفانه ما گاه بدون مشورت اقدام می‌کنیم، افراد باید روح مشورت و تواضع را میان خود به وجود بیاورند، فرزندان خود را خاکسار و مقلد اهل‌بیت(ع) و مشورت‌گیرنده تربیت کنیم.

حجت‌‌الاسلام گرجی با بیان این‌که ما در زندگی به خورد و خوراک خود بسیار اهمیت می‌دهیم و از اندیشه غافل شده‌ایم، اظهار کرد: عبادت در تفکر در امر خداوند است، متأسفانه ما ادعای عشق به اهل‌بیت(ع) و امام علی(ع) داریم اما یک دور نهج‌البلاغه را نخوانده‌ایم.

وی اظهار کرد: متأسفانه ما یک دور صحیفه سجادیه را هنوز ختم نکرده‌ایم، امام صادق(ع) در این باره فرمودند کتاب زبور آل‌محمد(ص) است، فرزندان ما از تابستان خود بهره نمی‌گیرد و به طور کلی جامعه ثانیه‌های عمر خود را هدر می‌دهد.

حجت‌الاسلام گرجی ادامه داد: انسان باید در زندگی خود فکور باشد و در روابط خود با فکر کار کند، امیرالمؤمنین(ع) فرمود با انسان احمق مشورت نکن، انسان اگر در زندگی خود با فکر کار کند، در زندگی دچار مشکل نمی‌شود./914/پ202/س

ارسال نظرات