۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۱۸۳۶۳۹
مدیر استانی حوزه علمیه کرمانشاه:

قتل و غارت محصول علم بدون معرفت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه کرمانشاه گفت: علمی کاربرد خواهد داشت که بر پایه معرفت الله باشد تا انسان را به اوج برساند، اما علمی که همراه با معرفت الله نباشد عین جهل است و نتیجه اش جنایاتی است که امروز در جهان از سوی موشک ها و بمب انجام می شود.
مدير استاني حوزه علميه کرمانشاه

حجت‌الاسلام سید حبیب‌الله موسوی، مدیر استانی حوزه علمیه کرمانشاه، در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه کرمانشاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه بیان داشت: طلاب در تحصیل و تهذیب جدیت و تلاش داشته باشند؛ زیرا علم و معنویت همچون دو بال برای پرواز است و نقص هر یک سبب عدم موفقیت است.

وی افزود: دقت در برگزاری مباحثات و پیش مطالعه که دو روش حسنه هستند و از دیر باز در سیستم آموزشی حوزه بوده اند، پاسداشت حرمت و منزلت استاد و دست اندرکاران حوزه و به ویژه احترام به والدین اموراتی است که طلاب جوان باید به آن دقت کنند و توجه داشته باشند که این ها موجب توفیق الهی می شود.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: از همه اساتید گرانقدر حوزه علمیه تقاضا دارم که با دلسوزی و دل سپردن به تدریس در تلاش جهت تربیت طلاب باشند؛ زیرا تربیت طلاب عالم، آگاه و با معنویت بهترین صالحات و باقیات برای اساتید هستند؛ تدریس در حوزه و تربیت سربازان حقیقی اسلام عین عبادت است.

وی خاطرنشان کرد: پویا ترین فقه، فقه جعفری است همان طور که کامل ترین دین هم دین اسلام است، در اصول اعتقادی، مسائل اخلاقی و احکام دینی برتری اسلام بر سایر ادیان مسأله ای آشکار و مسلم است.

مدیر استانی حوزه علمیه کرمانشاه گفت: طلاب عزیز تلاش برای فراگیری حقایق علوم و درس را نه برای گرفتن نمره و مدارج علمی بلکه برای عالم شدن بخوانند و در فراگیری علوم مجاهدانه وارد شوند و تا علوم را متوجه نشده اند از آن عبور نکنند.

وی تصریح کرد: در اسلام ناب محمدی دین و سیاست توأم با هم و بلکه عین هم هستند؛ در شرایط کنونی منطقه و جنایت سوریه چرا بزرگان مسیحیت و یهود وارد عمل نمی شوند و در برابر این همه جنایات سکوت کرده اند؟ در کجای آیین مسیحیت جنگ و خون ریزی و استثمار سایر کشوره ها وجود دارد؟ چرا پاپ ها و مبلغان دینی مسیحیت و یهود کوچک‎ترین تذکری به مسؤولان و سیاست مداران خون ریز و استعمارگر نمی دهند؟

حجت الاسلام موسوی ابراز داشت: نقش علم حقیقی در جوامع بشری، رشد و کمال انسان‎ها و نیز سلامت و امنیت جامعه است، علمی کاربرد خواهد داشت که بر پایه معرفت الله باشد تا انسان را به اوج برساند، اما علمی که همراه با معرفت الله نباشد عین جهل است و نتیجه اش جنایاتی است که امروز در جهان از سوی موشک ها و بمب انجام می شود که با بهره گیری از علم بدون معرفت الله تولید و در جهت کشتار انسان‎ها به کار گرفته می شود./967/ت302/غ

ارسال نظرات