۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۸۳۷۰۷
حجت الاسلام والمسلمین غروی:

حمکت و اعتدال دو شاخصه مهم آیت‌الله طاهری خرم آبادی بود

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این حکمت و تعادل در شخصیت آیت‌الله طاهری خرم آبادی موج می زد، گفت: برخورد ایشان با مسائل مختلف همواره بر این اساس حکمت و به دور از افراط و تفریط بود.
حجت الاسلام سيدمحمد غروي عضو جامعه مدرسين

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد غروی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، تواضع و منش آیت الله طاهری خرم آبادی را ستودنی خواند و اظهار داشت: ایشان از تعادل روحی و شخصیتی برخوردار بود و با مسائل مختلف بر اساس حمکت و تعادل و به دور از افراط و تفریط برخورد می کرد.

وی آیت الله طاهری خرم آبادی را فقیه جامعی دانست و گفت: ایشان از شاگردان امام(ره) و مرحوم آیت الله داماد بود؛ افزون بر جنبه‌های معنوی، در انجام مسؤولیت‌های مختلفی که به عهده داشت از جمله در شواری نگهبان و مجلس خبرگان رهبری موفق بود.

عضو شورای عالی حوزه یکی از ویژگی‌های ایشان را همراهی امام(ره) از آغاز نهضت دانست و ابراز داشت: با این که در آن زمان سنی نداشت و جوان بود در میان مجموعه فضلا و علمای انقلابی از افراد پرتلاش و پرتحرک محسوب می شد.

حجت الاسلام والمسلمین غروی با اشاره به سابقه حضور مرحوم آیت الله طاهری خرم آبادی در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: پیش از انقلاب ایشان و آیت الله شرعی نقش بسیاری در تنظیم اعلامیه‌های جامعه مدرسین داشتند و بعد از تهیه آنها به امضای سایر عزیزان و بزرگان می رسید؛ آن اوایل جلسات جامعه مدرسین بیشتر در منزل ایشان تشکیل می شد.

وی فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی مرحوم آیت الله طاهری خرم آبادی را بسیار ارزنده خواند و بیان داشت: بعد از انقلاب تا زمانی که توان تحرک داشتند در همه زمینه‌ها فعالیت خوبی داشتند؛ این اواخر با این که راه رفتن برایشان دشوار بود سعی می کرد هر 2 هفته یک بار در جلسات جامعه مدرسین شرکت کند و از اعضای فعال و قدیمی این مجموعه به حساب می آمد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در تشریح ابعاد علمی شخصیت مرحوم آیت الله طاهری خرم آبادی، گفت: در طول حیات ایشان عده بسیاری از فقها و طلاب برجسته حوزه از درس فقه و اصول ایشان استفاده می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین‌غروی، آیت الله طاهری را یکی از ارکان استان لرستان دانست و اظهار کرد: ایشان در آن سرزمین بسیار تأثیر گذار و نقش آفرین بودند و مردم آن منطقه جایگاه ویژه ای برای ایشان قائل بودند.

وی با بیان این که آیت الله طاهری خرم آبادی یک از افراد مؤثر در انتخاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای به عنوان مقام معظم رهبری بود، گفت: با شناختی ایشان از خصوصیات اخلاقی و علمی رهبر معظم انقلاب داشتند توانستند این اطلاعات را به دیگران انتقال دهند و ایشان مورد مقبولیت همه جانبه اعضای مجلس خبرگان رهبری قرار گیرد.

عضو شورای عالی حوزه ضمن تسلیت به مناسبت ارتحال آیت الله طاهری خرم آبادی، ابراز داشت: فقدان ایشان برای جامعه مدرسین، حوزه و استان لرستان ضایعه بزرگی بود از خدا می خواهم ایشان را غریق رحمت کند و با اجداد طاهرینش محشور فرماید./928/ت302/ع

ارسال نظرات