۲۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۱۸۳۸۰۱
آیت الله استادی خطاب به طلاب:

درس را برای یاری خدا بخوانید/ ضرورت خودباوری طلاب برای پیشرفت علمی و تبلیغی

خبرگزاری رسا ـ آیت الله استادی نیت درس خواندن را یاری خدا دانست و گفت: تنها درس را برای خدمت به خلق خدا و برای یاری خدای متعال بخوانید زیرا پاداش اخروی و دنیوی از آن کسی است که با این نیت درس بخواند.
سخنراني آيت الله استادي در مسجد اعظم قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی، دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه استان تهران که امروز صبح در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، عظمت کار طلبه را بسیار بالا دانست و گفت: طلبه‌ها توجه داشته باشند که کار طلبگی را با دیگر شغل‌ها و علوم مقایسه و یا برابر ندانند، زیرا فراگیری علوم دینی در نزد خدای متعال امری والا است.
وی در ادامه طلبه را انصار الله دانست و ابراز داشت: باید یک طلبه خودباوری داشته باشد و ارزش دین را بداند و مردم را به آموختن آموزه های الهی ترغیب کند.
آیت الله استادی طلبگی را پستی الهی معرفی کرد و اظهار داشت: خدای متعال به شما طلاب، قرآن را اهدا کرده است و وظیفه ما ایجاب می‎کند علوم قرآنی را فرا گیریم.
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه فراگیری علوم قرآنی را هدیه‌ای اخروی و دنیایی دانست و گفت: یک فرد طلبه باید برای نصرت خدای متعال قدم بردارد و پاداش او در نزد خدا محفوظ است.
وی در ادامه قدیمی بودن کتاب‌های حوزه را مانع از پیشرفت طلاب نداست و ابراز کرد: علمای بزرگی که در این سال‌ها در حوزه‌های علمیه درس خواندند، با همین کتاب‌ها، علوم دینی را فراگرفته‌اند و نام و رسمی برای خود دارند.
آیت الله استادی با بیان این که پیشرفت فردی در دوران جوانی حاصل می‌شود و اظهار دشت: تمام علمای بزرگ از جمله امام خمینی(ره)، آیت الله بروجردی و مقام معظم رهبری زمینه پیشرفت خود را در دوران جوانی کلید زده‌اند.
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در ادامه تصریح کرد: اولین کتابی که حضرت امام خمینی(ره) نگارشته‌ است، به سال‌های دوران جوانی برمی‌گردد و همچنین آیت الله بروجردی دروس حوزوی را در نوجوانی فرا گرفت و در دوران جوانی عالم شد.
وی عصر امروز را عصر باسوادها دانست و ابراز کرد: در دنیای امروز جایی برای بی‌سوادان نیست و شما طلاب باید علوم دینی را خوب فرا بگیرید تا بتوانید آن علم را به مردم فرا دهید.
آیت الله استادی نیت درس خواندن را یاری خدا دانست و گفت: تنها درس را برای خدمت به خلق خدا و برای یاری خدای متعال بخوانید زیرا پاداش اخروی و دنیوی از آن کسی است که با این نیت درس بخواند.
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: هر عالمی که در هر جمعی حضور یابد برای خود جایگاهی دارد و همه برای وی ارزش قائل می‌شوند.
وی در ادامه عملکرد هر طلبه را برای جامعه مهم برشمرد و ابراز کرد: هر رفتاری که در جامعه داشته باشید پای تمام علما نوشته می‌شود، پس مراقب رفتار خود باشد./9599/پ202/ع
ارسال نظرات