۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۸۵۱۱۶

افتتاح فاز نخست حرم علی بن مهزیار باز هم به تعویق افتاد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان از کمبود اعتبار جهت افتتاح فاز نخست حرم علی بن مهزیار اهوازی خبر داد و گفت: در این راستا در حال رایزنی با دیگر دستگاه ها هستیم تا بتوانیم هرچه سریع تر مراحل ساخت و ساز حرم علی بن مهزیار را به پایان برسانیم.
حجت الاسلام ميرمحمدي، مديرکل اوقاف و امور خيريه خوزستان پروژه ساخت حرم مطهر علي بن مهزيار اهوازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام سید علی میرمحمدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان، پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران خوزستان از برگزاری سی وششمین مسابقات قرآن در استان خبر داد و بیان داشت: سی و ششمین مسابقات قرآن در 2 بخش و 8 رشته در روزهای 11 و 12 مهرماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: ظرفیت شرکت کنندگان خوزستانی نسبت به سال گذشته با 30 درصد رشد به 94 هزار نفر رسیده که اکنون 20 هزار نفر در مرحله مقدماتی نام نویسی کرده اند و پیش بینی می شود شاهد استقبال چشمگیری از سوی قرآن دوستان خوزستانی باشیم.

حجت الاسلام میرمحمدی بر ضرورت ارتباط جوانان با قرآن تأکید کرد و گفت: اتصال و ارتباط جوانان با قرآن سبب واکسینه شدن آنها در برابر فحشا، بی بندوباری و هجمه های دشمنان می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان ادامه داد: اوقاف و امور خیریه تلاش دارد با برگزاری مسابقات قرآنی و برنامه های فرهنگی در این زمینه گرایش جوانان و نوجوانان به قرآن کریم را بیشتر کرده و موقعیتی را برای اتصال آنها به مسائل قرآنی ایجاد کند.

افتتاح فاز نخست حرم علی بن مهزیار باز هم به تعویق افتاد 

حجت الاسلام میرمحمدی مجموع هزینه های انجام شده در پروژه ساخت حرم حضرت علی بن مهزیار را 2 میلیارد و 850 میلیون تومان عنوان کرد و اظهارداشت: تا جایی که امکان داشت پوشش مالی انجام دادیم اما باتوجه به نوسان بازار مصالح ساختمانی با چالشی جدی در خصوص اعتبارات مواجه شدیم.

وی به پرداخت 480 میلیون تومان اعتبار از سوی استانداری خوزستان اشاره کرد و گفت: تاکنون از سوی دستگاه های گوناگون کمک های بسیاری صورت گرفته اما تا پایان پروژه اعتباری بیش از 8 میلیارد تومان نیاز داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان تصریح کرد: در حال رایزنی با دیگر دستگاه ها هستیم تا بتوانیم هرچه سریع تر مراحل ساخت و ساز حرم علی بن مهزیار را به پایان برسانیم.

برگزاری همایش هزار نفری حافظان قرآن در 21 مهرماه

حجت الاسلام میرمحمدی از برگزاری همایش هزار نفری حافظان قرآن خوزستانی در 21 مهرماه خبرداد و افزود: تلاش ما براین است که در این همایش از همه حافظان قرآن در خوزستان تجلیل کنیم.

وی ادامه داد: شب 21 مهرماه نیز در جوار مزار امام زاده عبدالله هندیجان، فرزند امام محدباقر(ع) ویژه برنامه شهادت این امام بزرگ را خواهیم داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان با اشاره به وجود 204 بقعه در استان بیان داشت: این 24 بقعه 2 بقعه از پیامبران الهی و 202 بقعه از امازادگان است.

حجت الاسلام میر محمدی تعداد حسینیه ها و مساجد خوزستان را 6 هزار و 800 حسینیه و مسجد عنوان کرد و گفت: اکنون برای بیش از 1000 نفر از هیأت امنای حسینه ها و مساجد حکم رسمی صادر شده و در این باره ممنوعیت قانونی برای بانوان وجود ندارد./9462/پ202/غ

ارسال نظرات