۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۱۸۵۲۵۰

طرح شناسایی و ارزیابی بانوان مبلغ آذربایجان‌شرقی آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از اجرای طرح ساماندهی و شناسایی مبلغات استان خبر داد و گفت: امسال800 نفر در این طرح مورد ارزیابی قرار می گیرند.
حجت الاسلام حميد عظيمي، مدير کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي

حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز از اجرای طرح ساماندهی و شناسایی مبلغان استان خبر داد و اظهار داشت: این طرح با هدف شناسایی بانوان مبلغ اعم از سنتی، دانشگاهی و حوزوی فعال در سراسر استان اجرا می شود.


وی با بیان این‌که شناسایی مبلغان اصلح، فاضل و دارای توانایی لازم تبلیغی مهم ترین هدف اجرای این طرح است، خاطرنشان کرد: در این طرح مبلغانی که از نظر علمی، توانایی های کلامی و عموما سنتی مورد شناسایی قرار می گیرند که ارتقای سطح علمی آنان از سوی اساتید برجسته حوزوی مورد نظر است.


حجت الاسلام عظیمی با اشاره به این‌که در این طرح بعد از شناسایی و تشکیل پرونده هر ساله آزمون کتبی به تناسب نوع تحصیلات و با موضوعات احکام، عقاید و اطلاعات عمومی برگزار می شود، تصریح کرد: شرکت کنندگان در آزمون بعد از کسب حد نصاب لازم در مصاحبه شفاهی جهت ارزیابی توان علمی و فن خطابه شرکت می کنند.


مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: امسال800 نفر در این طرح مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت که پذیرفته شدگان نهایی بعد از آموزش‌های لازم و تکمیلی وارد چرخه تبلیغی استان شده و حمایت‌های لازم و ظرفیت یابی برای حضور در مراکز مختلف مردمی و آموزشی انجام می شود.


وی بهره‌مندی از بانوان مبلغ دارای صلاحیت در مناسبت‌ها و ایام تبلیغی مختلف را از مهم ترین اولویت های تبلیغی استان برشمرد و گفت: حقیقت امر آن است که ایجاد یک شبکه سالم تبلیغی در حوزه مبلغات و خواهران ضرورتی اجتناب نا پذیر محسوب می شود که هرگونه غفلت در این عرصه موجب نفور افکار و عقاید التقاطی در مجالس مذهبی بانوان خواهد شد.


حجت الاسلام عظیمی در بخش دیگری از سخنان خود حضور برخی افراد سودجو و فاقد توان فقهی و صلاحیت لازم در عرصه تبلیغ بانوان را موجب نفوذ فرقه‌ها، افکار و اعتقادات انحرافی و ضاله در برخی مجالس مذهبی دانست و گفت: عرصه مقدس تبلیغ جولانگاه زنان بیسواد و فاقد صلاحیت نیست.


مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در پایان ترویج خرافات و ضربه به اعتقادات اصیل دینی و مذهبی را از جمله ضربه‌های خطرناک فعالیت مبلغان کم‌سواد دانست و گفت: دفاع بد از دین خدا ممکن است ضربه‌ای به پیکره اسلام وارد کند که شاید دشمن با سال‌ها تلاش نمی توانست به آن نائل شود./935/ت302/ب

ارسال نظرات