۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۱۸۵۷۸۱

830 روحانی و طلبه از آذربایجان‌شرقی در جبهه‌ها حضور داشتند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان شرقی با بیان این‌که 830 روحانی و طلبه از استان در جبهه‌ها حضور داشتند، گفت: آذربایجان شرقی دارای 141 شهید طلبه و روحانی است.
شهداي روحاني

حجت الاسلام عبدالرحیم سرایی، مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با تشریح مقدمات پیش بینی شده برای کنگره بزرگداشت شهدای طلبه و روحانی استان اظهار داشت: پس از برگزاری یادواره های شهرستانی، ماه آینده شاهد برگزاری کنگره استانی در تبریز خواهیم بود.


وی با بیان این‌که کار گردآوری اسناد، تصاویر، دست‌نوشته‌ها و وصیت نامه شهدای طلبه و روحانی از سال گذشته آغاز و در قالب نرم‌افزار، کتاب، آلبوم و محصولات فرهنگی در اختیار عموم علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: به نام هر شهید یک پرونده تشکیل دادیم و به منزل تک تک شهدا رفتیم و ضمن دیدار با خانواده شهید، اسناد مربوط به شهید را گردآوری کرده ایم.


مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان شرقی با بیان این‌که 830 روحانی و طلبه از استان در جبهه‌ها حضور داشتند، گفت: آذربایجان شرقی دارای 141 شهید طلبه و روحانی است که آمار شهدای طلبه هر شهرستان به تفکیک مشخص شده و آثار مربوطه در هفت حلقه دی وی دی گردآوری شده است.


وی با بیان این‌که حوزه علمیه تبریز 53 شهید طلبه و روحانی در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است، گفت: مهم ترین هدف از برگزاری این یادواره گردآوری اسناد و آثار مربوط به شهدای روحانی و دیدار با خانواده های معظم شان بود که به بهترین نحو ممکن انجام پذیرفت، همچنین دسته بندی و تدوین اطلاعات در جهت نشر و ایجاد پایگاه های اطلاعاتی در مورد شهدا نیز صورت گرفت.


حجت الاسلام سرایی انتشار کتاب میهمانان ملکوت نوشته سعید عباس زاده از رزمندگان و نویسندگان دفاع مقدس را اثری فاخر برای این یادواره عنوان کرد و گفت: این کتاب 700 صفحه ای در رابطه با شهدای طلاب که با ابتکار نویسندان جوان حوزه دفاع مقدس به شیوه ای جذاب نگارش یافته است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که شهدای روحانیت بسیار مظلوم هستند، گفت: تنها استان آذربایجان شرقی دو شهید محراب به انقلاب تقدیم کرده است، شهدایی چون ثقه الاسلام، شهید محمد خیابانی از روحانیان شاخص انقلاب اسلامی هستند. شهید قوی دل که در سال جاری به عنوان شهید شاخص روحانیان کل کشور معرفی شده، از شهدای روحانی تبریز است.


مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان شرقی با بیان این‌که آمار شهدای طلبه در بنیاد شهید اغلب به نام شهید بسیجی ثبت شده بود، گفت: بعد از پایان جنگ هر مجموعه یک بخشی به نام ایثارگران داشته که مسائل مربوط به خانواده های آن بزرگواران را پیگیری کرده است، ولی برای شهدای روحانی چنین کاری انجام نشده است./935/
ت302/ب

ارسال نظرات