۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۱۸۶۱۴۶
با حضور هزار مبلغ در قم؛

آزمون جذب و گزینش طلاب جهت تشکیل پرونده تبلیغی برگزار ‏شد

گزارش خبرگزاری رسا ـ به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم آزمون جذب و گزینش طلاب جهت تشکیل پرونده تبلیغی در مدرسه فیضیه برگزار ‏شد.
آزمون جذب و گزينش طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آزمون جذب و گزینش طلاب جهت تشکیل پرونده تبلیغی در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، صبح امروز پنجشنبه یازدهم مهرماه در مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، مصطفی جمال نیک، رییس ساماندهی امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: آزمون تبلیغی برای جذب مبلغانی است که می‌خواهند در دفتر تبلیغات اسلامی تشکیل پرونده تبلیغی بدهند.

وی ادامه داد: ثبت نام این آزمون از طریق اینترنتی بوده است که از این طریق 1250 نفر ثبت نام داشتیم، و حدود 980 نفر مدارک کامل را برای ما ارسال کردند و امروز در این آزمون شرکت کرده‌اند؛ نزدیک به 250 نفر از خواهران طلبه نیز فردا در این آزمون شرکت می‌کنند.

مصطفی جمال نیک ابراز کرد: این آزمون در دو رتبه تبلیغی برگزار می‌شود؛ مبلغانی که پایه هشت و نه را تمام کرده‌اند؛ در آزمون رتبه 2 و مبلغانی پایه ده را تمام کردهاند در رتبه 3 آزمون تبلیغی ساماندهی می‌شوند و نزدیک به 70% از شرکت کنندگان در آزمون قبول می‌شوند.

رییس ساماندهی امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم؛ افزود: مبلغانی که در آزمون کتبی قبول شدهاند، در یک آزمون شفاهی علمی و بعد در آزمون منبر شرکت خواهند کرد؛ در صورت قبولی در این سه مرحله پرونده تبلیغی برای آن‌ها در سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل داده می‌شود.

وی با اشاره به منابع آزمون تبلیغی، افزود: منابع آزمون تبلیغی در رتبه 2؛ تفسیر، تاریخ، وصیت امام خمینی (ره) ، ولایت فقیه امام خمینی (ره) و عقاید آیت الله مصباح یزدی؛ و منابع آزمون در رتبه 3؛ ولایت فقیه آیت الله جوادی آملی، تفسیر المیزان و سیره پیشوایان بوده است.

رییس ساماندهی امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم؛ به ارتقای سطح علمی و کیفی مبلغان اشاره کرد و افزود: دفتر تبلیغات اسلامی باید ارتقای علمی مبلغان‌ ر ا در نظر بگیرد، وقتی مبلغان‌ به تبلیغ میروند باید دارای علمیت بالایی باشند به همین منظور دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بعد از این آزمونها یک دوره پودمانی تبلیغ برای مبلغان‌ برگزار میکند که شرکت مبلغان‌ در این دوره الزامی است؛ در این دوره سرفصلهای تبلیغی و پاسخ به شبهاتی که در جامعه وجود دارد به مبلغان‌ آموزش داده خواهد شد./998/پ202/ن

ارسال نظرات