۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۱۸۶۱۶۳
در دیدار سرپرست وزارت علوم مطرح شد؛

نظر آیت‌الله جوادی درباره مذاکره تلفنی روحانی و اوباما/ تاکید بر اسلامی شدن دانشگاه‌ها و علوم انسانی

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله جوادی آملی با بیان این‌که امروز تنها لاشه علوم غربی تدریس می‌شود بر ضرورت اسلامی شدن دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: پیشرفت‌های محتلف علمی در کشور مرهون توجه به اسلام و مبانی دینی است.
 آيت الله جوادي آملي آيت الله جوادي آملي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله عبدالله جوادی آملی ظهر امروز در دیدار جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با تأکید بر ضرورت اسلامی شدن دانشگاه‌ها، گفت:  این یک اصل مهم است که باید به دقت مورد توجه و بررسی قرار گیرد.
 
وی پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) را عامل عزت ملت ایران در دوران معاصر خواند و ابراز کرد: آنچه ما را در انقلاب و دوران دفاع مقدس پیروز کرد تمسک جستن به اسلام و مکتب تشیع بود.
 
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار کرد: پیشرفت‌های محتلف علمی در کشور مرهون توجه به اسلام  و مبانی دینی است.
 
این مفسر برجسته قرآن بر ضرورت احترام و ادب به دیگران به ویژه در عرصه بین الملل تأکید کرد و با اشاره به سفر رییس جمهور به آمریکا، گفت: این اصل در سخنرانی رییس جمهور در سازمان ملل رعایت شد.
 
حضرت آیت‌الله جوادی آملی ادامه داد: رییس جمهور در تماس تلفنی کاخ سفید نیز با نهایت سربلندی پاسخ رییس جمهور آمریکا را داد.
 
وی با بیان این که شرط اسلامی شدن دانشگاه‌ها دینی شدن دروس و متون علمی است، ابراز کرد: این‌که تنها به رعایت احکام شرعی و انجام عبادات از سوی دانشجویان بسنده کنیم چون این امر فقط به مسلمان پروری کمک می‌کند و به اسلامی شدن علوم کمکی نمی‌کند.
 
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم،‌ اظهار کرد: امروز تنها لاشه علوم غربی تدریس می‌شود و باید اقدامی برای اسلامی شدن دانشگاه‌ها انجام داد.
 
این مفسر برجسته قرآن تأکید کرد: زمانی که به خداوند و خلقت او اعتقاد کامل داشته باشیم آنگاه دانش اسلامی و دینی خواهیم داشت.
 
حضرت آیت‌الله جوادی آملی با تأکید بر این‌که اگر علوم دانشگاهی ما اسلامی باشند، بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد، افزود: دانشجویان ایرانی و مسلمان نباید در خدمت کشورهای غربی باشند و وزارت علوم باید برای این امر چاره اندیشی کند.
 
وی با اشاره به جنگ افروزی غربی‌ها در جهان، اظهار کرد: متأسفانه امروز بودجه‌های نظامی غربی‌ها برای کشتار کشورهای مظلوم صرف می‌شود./927/پ202/ج
ارسال نظرات