۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۱۸۶۷۱۵
رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای حوزه:

دستاوردهای مقاومت را فدای مذاکره با آمریکا نکنیم

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این که دستاورد مذاکره با آمریکا باید بیش از ثمرات 30 سال مقاومت در برابر آنها باشد، گفت: مبادا با این کار عزت ملت یران را بفروشید.
حجت الاسلام عباس رفعتي حجت‌الاسلام عباس رفعتي

حجت الاسلام عباس رفعتی، رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی حوزه علمیه قم در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر این که عدم مذاکره ایران با آمریکا تا کنون ثمرات زیادی برای ما داشته است، اظهار داشت: در قبال مذاکره نکردن عزت مداری، استقلال و مقاومت ایران به دنیا ثابت شد زیرا همواره آنها اصرار می کردند و ایران نمی پذیرفت.

وی ضمن هشدار به مسؤولان دستگاه دیپلماسی کشور گفت: مبادا عزت ملت ایران را بفروشیم و آن را روی میز مذاکره بگذاریم اما در مقابل چیزی نگیریم؛ فرمایشات رهبر معظم انقلاب نیز اشاره به همین موضوع داشت.

مشاور عالی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: معنای کشاندن ایران پای میز مذاکره این است که آمریکا توانسته کاری کند که ایران از مواضع خود کوتاه بیاید و به نوعی مقاومت ملت ما را خدشه دار کند.

رییس مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری به سخنان رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: ایشان همیشه به کسانی که پیشنهاد مذاکره با آمریکا را می دادند توصیه می فرمود که خود مذاکره هدف نیست، باید دید این مذاکره چه دستاوردهایی دارد که به جز مذاکره از هیچ راه دیگری محقق نخواهد شد.

حجت الاسلام رفعتی ادامه داد: مسؤولان توجه داشته باشند که مذاکرات باید نتیجه و ثمره ای بالاتر از مقاومت داشته باشد؛ اگر ثمره اش کمتر از دستاوردهای ناشی از مقاومت باشد معنایش این است که چیزی را از دست داده ایم و در مقابل چیزی بدست نیاورده ایم.

وی در تشریح معنای مذاکره برد ـ برد، گفت: نشستن بر سر میز مذاکره به نفع آمریکا یک برد برای آنها محسوب می شود زیرا 30 سال آنها پیگیر مذاکره بودند و همواره ایران گفته شما قابل اعتماد نیستید بنابراین باید نتیجه مذاکرات به نفع ما باشد تا بتوان گفت برد ـ برد بوده است.

رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی حوزه علمیه قم اصول دیپلماسی ایران که مورد تأیید رهبر معظم انقلاب است را بر اساس حفظ عزت ملت مسلمان ایران، حفظ منافع ملی و دینی کشور و تدوام مقاومت دانست و ابراز داشت: اگر این سه اصل در مذاکرات رعایت شود این دیپلماسی فعال مورد حمایت رهبر معظم انقلاب و ملت مسلمان ایران قرار خواهد گرفت.

مشاور عالی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در ارزیابی عملکرد دولت در نیویورک، گفت: بخش زیادی از دیپلماسی به کار گرفته شده در این سفر از اصول مذکور برخوردار بود اما بخش‌هایی نیز وجود داشت که این اصول حاکم  رعایت نشد.

رییس مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری به رییس جمهور و مسؤولان وزارت امورخاجه توصیه کرد: نباید مسأله مذاکره را ساده و راحت دانست؛ پیش از اینکه مذاکره محقق شود باید مقدماتی را در نظر بگیرید که نتیجه نهایی آن برد ـ برد شود./928/ت302/ج

ارسال نظرات