۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۱۸۷۰۲۳
مدیر کل اوقاف و امور خیریه اصفهان:

عافیت‌طلبان منافع خود را مصالح نظام و مردم می‌پندارند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه اصفهان گفت: اگر کسی گفتمانی غیر از گفتمان امام خمینی و رهبر انقلاب داشته باشد و بخواهد گفتگو و دیپلماسی خود را جایگزین گفتمان اصلی و حقیقی انقلاب کند قطعا کشور را به سمت شکست سوق خواهد داد.
حجت الاسلام حسين اژدري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسین اژدری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان، شنبه شب در سخنرانی خود به مناسبت سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) در حسینیه بنی فاطمه اصفهان گفت: امام باقر(ع) بنیان گذار دانشگاه فقه و علوم شیعی هستند و امام صادق(ع) فرزند بزرگوار ایشان ادامه دهنده راه پدر خویش بودند.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در دوره های قبل از امام باقر(ع) بیش از یکصد سال علیه تشیع و اسلام فعالیت های مخرب صورت گرفته بود به گونه ای که مبانی دینی و احکام اسلامی تحریف شده بود و ایشان احیای دین را امری لازم و واجب می دیدند و برای همین دانشگاه علوم شیعی را پایه گذاری کردند.

 

حجت الاسلام اژدری علما و حوزه علمیه را مدیون امام باقر(ع) بر شمرد و افزود: در هر زمانی امام با توجه به شرایط و موقعیت و فضای اجتماعی آن دوره استراتژی خود را اتخاذ می کرده، مثلا امام حسین(ع) شرایط را برای قیام مناسب دیدند و قیام کردند ولی امام حسن به خاطر طمع و دنیا طلبی اطرافیان و امت مجبور به صلح شدند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه اصفهان گفت: امت مهم ترین عامل اتخاذ استراتژی از سوی امام هستند و به همین دلیل است که مردم باید به غیر از سیره اخلاقی و عبادی ائمه معصومین(ع) به زندگی سیاسی آنها نیز توجه خاص داشته باشند تا از تاریخ درس بگیرند و برخی اشتباهات سیاسی که مردم در زمان ائمه مرتکب شدند را تکرار نکنند.

 

وی با اشاره به برخی عافیت طلبی های اصحاب ائمه تصریح کرد: هرگاه امت از امام فاصله گرفتند و مصلحت ها و منافع خود را بر دین و امام مقدم دانستند بر سر امام یک بلایی آمده است و امروز نیز هرگاه ارزش ها و اهداف مهم انقلاب و اسلام را فراموش می کنیم بلایی بر ما نازل می شود.

 

حجت الاسلام اژدری با تأکید بر این که تنها گفتمان ما گفتمان امام خمینی و رهبر معظم انقلاب است گفت: ما یک گفتمان بیشتر نداریم و غیر آن هرچه باشد گفتمان نیست بلکه گفتگو و دیپلماسی است و اگر کسی گفتمانی غیر از گفتمان امام خمینی و رهبر انقلاب داشته باشد و بخواهد گفتگو و دیپلماسی خود را جایگزین گفتمان اصلی و حقیقی انقلاب کند قطعا کشور را به سمت شکست سوق خواهد داد.

 

وی ضمن یادآوری عافیت طلبی سرداران و یاران امام حسن مجتبی(ع) که موجب تنهایی و تحمیل صلح با معاویه به ایشان شدند، اظهار داشت: برخی امروزه از سر عافیت طلبی و مصالح دنیوی دقیقا در زمانی که می توانیم در اوج قدرت و اقتدار باشیم دم از صلح می زنند، باید عاقبت صلح را سنجید، باید از تاریخ عبرت گرفت، همین مصلحت سنجی ها بود که باعث شد امام حسن مجبور به صلح شوند و ظلم و فساد همه جا را فراگیرد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه اصفهان جهاد را شیرین ترین و بزرگترین هدف ائمه خواند و ابراز داشت: از آنچه به واسطه کوتاهی اصحاب و دنیا طلبی آنها بر سر ائمه آمد باید درس عبرت گرفت، در روایات بسیاری آمده که ائمه منتظر تعداد انگشت شماری یار واقعی بوده اند تا قیام کنند اما به تعداد انگشتان دست هم یار واقعی و مخلص نداشتند و این نتیجه عافیت طلبی، شکم پرستی و مصلحت سنجی است.

 

وی آمریکا را قاتل بسیاری از مردم کشورمان خواند و گفت: مگر می شود با دشمن قسم خورده ای که سالیان متمادی مردم بی گناه ما را تکه تکه کرده است دست دوستی داد در حالی که امروزه ما نیازی به صلح با استکبار جهانی نداریم، امروزه کشور ما در اوج اقتدار و عزت است و صلح نتیجه ای جز ذلت برای ما نخواهد داشت.

 

حجت الاسلام اژدری گفتمان امام خمینی را استکبار ستیزی و عزت گرایانه توصیف کرد و افزود: امام خمینی قطع رابطه با آمریکا را یک نعمت الهی می دانستند و اگر گفتمان امروز ما غیر از این باشد چیزی جز ذلت برای ما نخواهد داشت، کار به جایی رسیده که نتانیاهو نخست وزیر رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی تمدن با شکوه و کشور کهن ایران را یک کشور و تمدن جعلی می خواند و این جرأت بر جسارت کردن نتیجه عقب نشینی و ضعف نشان دادن برخی عناصر داخلی است.

 

وی در پایان موقعیت امروزی ما را مانند جنگ احد خواند و گفت: ما امروزه مانند محافظین تنگه احد هستیم، اگر یک لحظه از سر دنیا طلبی و عافیت طلبی خود تنگه را رها کنیم قطعا دشمن بدون درنگ برما می تازد البته تا زمانی که فرهنگ شهدا در کشور ما وجود دارد هرگز چنین نخواهد شد و هرگز اجازه نخواهیم داد مصالح مان ما را از اهداف والای انقلاب و اسلام دور کند و دشمن بر ما چیره شود./939/پ201/ب

ارسال نظرات