۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۱۸۷۰۴۵

تأسیس بانک اطلاعات خانه های عالم در شهرستان الیگودرز

خبرگزاری رسا ـ مسؤول اداری مالی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان الیگودرز از تأسیس بانک اطلاعات خانه های عالم در این شهرستان خبر داد.
خانه عالم

 احمدرضا نعمت الهی، مسؤول اداری مالی اداره تبیلغات اسلامی شهرستان الیگودرز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: به منظور ساماندهی و مدیریت بهینه و همچنین بررسی وضعیت خانه‌های عالم شهرستان الیگودرز، با هماهنگی های به‌عمل آمده بانک اطلاعات ویژه خانه‌های عالم شهرستان الیگودرز تأسیس شد.

 

وی گفت: با تأسیس بانک اطلاعات جامع و همچنین به روز رسانی اطلاعات همه جانبه خانه های عالم، توان برنامه ریزی و تصمیم گیری دقیق افزایش می یابد و در این راستا مدیریت فرهنگی را توان می بخشد.

 

نعمت الهی افزود: باتوجه به بررسی های به عمل آمده و اطلاعات جمع آوری شده، در حال حاضر 27 خانه عالم در قالب سوئیت و خانه های 70 و 75 متری در روستاهای شهرستان الیگودرز تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

 

 مسؤول اداری مالی اداره تبیلغات اسلامی شهرستان الیگودرز در ادامه با اشاره به این که تعدادی خانه عالم نیمه کاره نیز در این شهرستان وجود دارد، اظهار داشت: امیدواریم با حمایت مسؤولین و تأمین بودجه، از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان این خانه های عالم نیز  تکمیل و به بهره برداری برسند.

 

وی با بیان این که نقش بی بدیل خانه های عالم روستایی بر همه آشکار است، افزود: خانه های عالم نقش مؤثر و سازنده ای در اجرای برنامه های فرهنگی روستاها، گرایش و جذب جوانان به سمت معنویت و تقویت بستر و زیرساخت های فرهنگی هر یک از مناطق تأثیرات بسیار بالایی دارد.

 

نعمت الهی تأکید کرد: وقتی روحانی به صورت ثابت در روستا حضور می یابد، مردم می توانند در هر زمانی از وجود ایشان بهره مند شوند که همین نقش ایجاد خانه های عالم را پررنگ می کند.

 

وی در پایان با اشاره به اهمیت ساخت خانه های عالم در روستاها و خصوصا مناطق محروم، تصریح کرد: وجود خانه های عالم، پتانسیل بسیار بالای فرهنگی و دینی را در سطح روستاها ایجاد کرده است.

 

نعمت الهی بیان داشت: وجود روحانی در این روستاها که کار تبلیغ، اقامه نماز جماعت، بیان احکام و مسائل شرعی و آموزش قرآن را انجام می دهند در ارتقاء سطح فرهنگی و دینی اهالی این روستاها تأثیر بسزایی داشته است./9451/ت303/ب

ارسال نظرات