۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۱۸۷۳۸۸
آیت الله نورمفیدی:

منشور حکومتی حضرت علی سند اثبات حقانیت شیعه در جهان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان، منشور حکومتی امیرالمؤمنان علی (ع) را سند اثبات حقانیت شیعه در جهان دانست و بیان داشت: حضرت علی(ع) نماد و تجلی عدالت و دفاع از حقوق مظلوم در جهان است.
آيت الله نورمفيدي نماينده ولي فقيه در گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان ظهر امروز در دیدار مدیر کل و کارکنان بازرسی استان با بیان این که صداقت و وفاداری باید مهم ترین ویژگی بازرس باشد، گفت: بازرسان رسالت سنگینی در حفظ و حراست از بیت المال بر عهده دارند.

 

وی با بیان این که نباید از بیت المال حکومت اسلامی سوء استفاده شود، خاطرنشان کرد: بازرسان باید با هوشیاری کامل مانع سوء استفاده برخی ها از سوی بیت المال شوند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که یک بازرس باید با نگاه صحیح مانع از برخی تخلفات احتمالی شود، بیان داشت: بازرسان به عنوان امین نظام هستند و باید همواره در مسیر رضای الهی گام بردارند.

 

آیت الله نورمفیدی به نحوه حکومت داری حضرت علی(ع) اشاره کرد و ادامه داد: اگر منشور حکومتی آن حضرت در بخش های مختلف جامعه ما نهادینه و اجرایی شود بسیاری از مشکلات امروز کشور حل خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که امام علی(ع) همواره به مالک اشتر سفارش می کرد که بر نحوه عملکرد کارگزاران نظارت دقیق داشته باشد، بیان داشت: امروز نیز وظیفه اصلی بازرگان نظارت دقیق بر حسن انجام کارها در سازمان و دستگاه های دولتی است.

 

امام جمعه گرگان با تأکید براین که نحوه حکومت داری حضرت علی(ع) باید به عنوان منشوری برای سایر کشورها تبدیل شود، تصریح کرد: الگوگیری از سیره عملی آن حضرت بهترین الگو برای جامعه امروز اسلامی است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که باید تلاش کنیم تا عدالت علوی در همه بخش های جامعه اسلامی نهادینه شود، بیان داشت: تحقق عملی این مهم نیازمند بهره گیری از سیره عملی مولای متقیان است.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که امام علی(ع) در دفاع از حق مظلومان همتایی ندارد، بیان داشت: آن حضرت از همه ظرفیت های موجود به منظور احقاق حق فقرا و مستضعفان استفاده کردند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید براین که خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی احکام دینی در بخش های مختلف جامعه نهادینه شده است، بیان داشت: همه تلاش جامعه اسلامی دفاع از حقوق مظلومان و مستمندان است.

 

امام جمعه گرگان با تأکید براین که بازرسان نیز به عنوان بازوان اصلی نظام در تحقق عدالت باید همواره در جهت جلوگیری از سوء استفاده از بیت المال و اجرای صحیح امور نظارت داشته باشند، خاطرنشان کرد: وفاداری به نظام و حکومت از اصول مهمی است که باید مورد توجه بازرسان قرار گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به این که بازرسان باید مراقب دام های دشمنان انقلاب باشند، بیان داشت: دشمن تلاش می کند با فریب و فراهم کردن لغزش بازرس، بستری را برای بی اعتمادی مردم به نظام فراهم کنند.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که هر گونه لغزش و خطایی از سوی بازرسان بذر بی اعتمادی عمومی را در جامعه می کارد، ادامه داد: باید هوشیار بود تا خدایی ناکرده در دام دشمنان نظام گرفتار نشویم.

 

وی همچنین بر ضرورت بهره گیری از نیروهای مردمی به منظور نظارت بر امور تأکید کرد و گفت: سازمان بازرسی باید از نیروهای انقلابی مردمی نیز در جهت نظارت بر حسن اجرای کارها بهره گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان، منشور حکومتی امیرالمؤمنان علی (ع) را سند اثبات حقانیت شیعه در جهان دانست و بیان داشت: حضرت علی(ع) نماد و تجلی عدالت و دفاع از حقوق مظلوم در جهان است.

 

آیت الله نورمفیدی جامعه امروز را بیش از پیش نیازمند بهره گیری از سیره علوی دانست و خاطرنشان کرد: فاصله گرفتن از معارف اصیل و تعالی بخش اهل بیت(ع) مهم ترین عامل مشکلات وگرفتاری های بشر امروز است./950/پ202/ب

ارسال نظرات