۲۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۱۸۷۴۲۶
امام جمعه رشت:

رژیم صهیونیستی به دنبال اخلال در روند مذاکرات است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه رشت با بیان این که پیشوایی شیعه مدیریت ظاهری جامعه نیست، خاطرنشان کرد: این در حالی است که در دیگر جوامع و ملت های وجود پیشوا و رهبر تنها برای اداره جامعه و یک مدیریت ظاهری است.
نماينده ولي فقيه در گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام والمسلمین زین‌العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان به مذاکره اخیر ژنو اشاره کرد و با بیان این که رژیم صهیونیستی از روند مثبت مذاکرات بسیار عصبانی است، گفت: همه تلاش صهیونیست ها اخلال در روند مذاکرات است.

 

وی با بیان این که غرب به رابطه با جمهوری اسلامی ایران نیازمند است، تصریح کرد: قطع رابطه برخی کشورهای غربی در چند سال اخیر با ایران اسلامی مشکلات اقتصادی بسیاری برای صنایع آنها به وجود آورده است.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تیم مذاکره کشورمان با جدیت از منافع ملت ایران دفاع خواهد کرد، بیان داشت: مردم کشورمان هیچ گاه زیر بار زورگویی های آمریکا و غربی ها نخواهند رفت.

 

حجت الاسلام والمسلمین قربانی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن دهه ولایت، واقعه غدیر را فرصتی برای وحدت امت اسلامی دانست و گفت: مسلمانان باید با کنار گذاشتن برخی اختلاف سلیقه ها تنهاد در جهت وحدت و همدلی گام بردارند.

 

امام جمعه رشت با بیان این که پیشوایی شیعه مدیریت ظاهری جامعه نیست، خاطرنشان کرد: این در حالی است که در دیگر جوامع و ملت های وجود پیشوا و رهبر تنها برای اداره جامعه و یک مدیریت ظاهری است.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که پیشوای شیعه باید ادامه دهنده راه پیامبر گرامی اسلام باشد، بیان داشت: دیانت و تقوا مهم ترین ویژگی رهبران شیعه است.

 

وی با بیان این که دشمنان اسلام از هر فرصتی برای ایجاد تفرقه و اختلاف میان امت اسلامی استفاده می کنند، گفت: تنها راه پیروزی امت اسلامی در برابر توطئه افکنی های دشمنان وحدت و تقویت برادری است.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که تنها دشمن از تفرقه میان مسلمانان سود می برد، ادامه داد: مسلمانان جهان باید هوشیار باشند تا در دام توطئه افکنی های دشمن گرفتار نشوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قربانی با بیان این که دشمن تلاش می کند جنگ فرقه ای و مذهبی در ملل اسلامی راه بیاندازد، تصریح کرد: هوشیاری و بصیرت مهم ترین نیاز امت اسلامی در شرایط فعلی است.

 

وی قربان را عید عبودیت مسلمانان دانست و با بیان اینکه حضرت ابراهیم از آزمایش الهی نیکو بیرون آمد، خاطرنشان کرد: خداوند ابراهیم را امام خواند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان مهم ترین عامل اقتدار و عظمت امروز نظام اسلامی در دنیا را وجود رهبر و پیشوایی عالم، فقیه، مدیر و مدبر دانست و بیان داشت: ملت ایران با پشتیبانی از ولایت فقیه امروز در دنیا به عنوان کشوری مقتدر و اثرگذار نقش آفرینی می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قربانی با بیان این که دشمن در 34 سال اخیر همه توان خود را در جهت تضعیف جایگاه ولایت در نظام اسلامی به کار گرفت، افزود: نقشه غرب برای ایجاد فاصله میان مردم و حکومت شکست خورده است./950/پ201/ب

ارسال نظرات