۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۱۸۷۴۵۴
رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل:

واقعه غدیرخم نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه‏داران امامت است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف آمل با بیان این که واقعه غدیرخم همچون چشمه ای است که تا پایان هستی می جوشد و فنایی در آن به وجود نخواهد آمد، گفت: واقعه غدیرخم نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه‏داران امامت است که در این راستا ماندگاری و تبیین این واقعه امری ضروری و اساسی است.
غدير

حجت الاسلام رسول علیخانی، رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با بیان این که واقعه تاریخی غدیرخم باید برای نسل جوان جامعه تبیین شود، گفت: نسل جوان جامعه در زمانه ای که در آماج تبلیغات و برنامه های شوم دشمنان قرار دارد باید آگاهی کامل و جامعی نسبت به امور ارزنده دینی خود داشته باشد و در این صورت است که می تواند پله های معنویت و سعادت را بپیماید و به سر منزل مقصود دست یابد.

 

وی با تاکید بر این که واقعه غدیر خم که در آخرین سال زندگی حضرت محمد(ص) رخ داد و در آن امام علی(ع) به جانشینی آن حضرت برگزیده شد، حادثه‏ای تاریخی نیست که در کنار دیگر وقایع بدان نگریسته شود، خاطرنشان کرد: غدیر تنها نام یک سرزمین نیست بلکه یک تفکر ارزنده و رمزی است که از تداوم خط نبوت خبر می‏دهد.

 

حجت الاسلام علیخانی با بیان این که واقعه غدیرخم همچون چشمه ای است که تا پایان هستی می جوشد و فنایی در آن به وجود نخواهد آمد، گفت: واقعه غدیرخم نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه‏داران امامت است که در این راستا ماندگاری و تبیین این واقعه امری ضروری و اساسی است.

 

وی نهادینه کردن فرهنگ غدیر در جامعه را یک ضرورت دانست و با بیان این که احیای این فرهنگ، سبب پویایی و نشاط در سطح جامعه می شود، خاطرنشان کرد: اگر متولیان دینی و فرهنگی در این مسیر گام بردارند بسیاری از مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی کاهش خواهد یافت.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با اشاره به این که غدیر، عید بزرگ مسلمانان است و تداوم نبوت و اسلام ناب محمدی(ص) محسوب می شود، افزود: شناسایی تأثیرات زوایای مختلف واقعه غدیر بر جامعه اسلامی، باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.

 

وی به برنامه های اداره اوقاف و امور خیریه آمل در دهه ولایت اشاره کرد و گفت: دعای پر فیض روز عرفه در امامزاده ابراهیم، اما‌مزاده عبدالله، بقعه متبرکه درویش اسماعیل، ابوالفضلی اوجی‌آباد، بقعه متبرکه خضر نبی و بقعه علامه میرحیدر آملی برگزار شد.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با بیان این که همایش بزرگ بانوان و ولایت نخستین بار در مازندران در این شهرستان انجام می‌شود، بیان داشت: این همایش همزمان با گرامیداشت دهه ولایت در امامزاده عبدالله آمل برگزار می‌شود.

 

وی  با بیان این که مراسم دهه ولایت با عنوان‌های متعدد در شهرستان آمل برگزار می شود، ادامه داد: این مراسم‌ها در بقاع 11 امامزاده و اماکن متبرکه این شهرستان برگزار می‌شود.

 

وی، گفت: در روز عید غدیر خم راه‌اندازی کاروان شادی و حرکت به سمت امامزاده عبدالله(ع) شهنه‌کلا را از سوی این اداره در پیش داریم.

 

حجت الاسلام علیخانی با اشاره به این که در دیگر روزها برنامه‌هایی چون برپایی نماز پرشکوه عید قربان، غبارروبی امامزادگان و شهدا، عصری با شهدا، قرائت دعای کمیل برگزار می‌شود، یادآور شد: برگزاری دعای ندبه و زیارت عاشورا و حضور در نماز جمعه، دعوت از دانش‌آموزان و جوانان همجوار در امامزادگان، قرائت زیارت جامعه کبیره، جشن میلاد امام هادی(ع)، همایش غدیر از نگاه قرآن و حدیث در امامزادگان شهرستان آمل به اجرا در می‌آید.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل از برپایی ایستگاه و نمایشگاه وقف و نشست صنفی وقف در روز هشتم دهه ولایت در این شهرستان خبر داد و گفت: این ایستگاه‌ها در امامزاده ابراهیم، امامزاده عبدالله و اداره اوقاف و امور خیریه آمل برپا می‌شود.

 

برگزاری همایش بزرگ غدیرخم، روز تجلی خورشید ولایت و امامت در آمل

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، همزمان با دهه ولایت، همایش بزرگ غدیرخم، روز تجلی خورشید ولایت و امامت در آمل برگزار می شود.

 

این مراسم با سخنرانی دکتر اسماعیل منصوری لاریجانی، مدیر مؤسسه حکمت علوی همراه خواهد بود.

 

این گزارش می افزاید؛ این همایش در روز دوشنبه 29/07/92 از ساعت 18/30  الی 20/30 در سالن همایش های اداره آموزش و پرورش آمل واقع در خیابان شهید رجایی  روبروی تکیه اسک برگزار می شود.

 

گفتنی است؛ این همایش به همت هیأت جانبازان-گروه فرهنگی غدیرخم شهرستان آمل برگزار می شود./950/ت302/ب

ارسال نظرات