۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۱۸۷۵۵۶
امام جمعه بابل:

تدبر در کلام الهی ما را با مفاهیم عمیق قرآنی مأنوس می کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با بیان این که تدبر در کلام الهی ما را با مفاهیم عمیق قرآنی مأنوس خواهد کرد، افزود: نگاه عمیق همراه با درک مفاهیم قرآنی باید جایگزین نگاه سطحی به قرآن شود.
حجت الاسلام حسن روحاني، امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسن روحانی، امام جمعه بابل امروز در مراسم افتتاح نهمین نمایشگاه قرآنی صحیفه سبز در مصلی جمعه این شهر به جایگاه با عظمت کلام الهی در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: قرآن کتابی بی بدیل و بی همتا است که خداوند برای هدایت انسان ها فرستاده است.

 

وی با بیان این که انس و الفت با کلام الهی انسان را در مسیر سعادت و کمال قرار می دهد، تصریح کرد: بهره گیری از مفاهیم کلام الهی باید در کنار قرائت و انس با قرآن مورد توجه قرار گیرد.

 

مدیر حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل با بیان این که باید با بهره گیری از همه ظرفیت ها قرآن کریم را از مهجوریت خارج کنیم، خاطرنشان کرد: برگزاری نشست ها و نمایشگاه های تخصصی می تواند فرصتی برای تقویت کلام الهی در جامعه باشد.

 

حجت الاسلام روحانی با اشاره به این که امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی مبانی و مفاهیم قرآنی در بخش های مختلف جامعه مورد توجه قرار می گیرد، بیان داشت: البته تا رسیدن به یک جامعه آرمانی قرآنی فاصله داریم که باید تلاش کرد تا شاهد رسیدن آن جامعه مورد نظر باشیم.

 

مدیر حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل با بیان این که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی خبری از رونق مباحث قرآنی در جامعه به ویژه مدارس ما نبود، بیان داشت: خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی امروز مفاهیم قرآنی به عنوان یک مسأله مهم و اساسی در آموزش و پرورش و دانشگاه ها مورد توجه قرار می گیرد. 

 

امام جمعه بابل با بیان این که برگزاری نمایشگاه ها و نشست های تخصصی قرآنی زمینه شکوفایی مبانی قرآنی در جامعه را فراهم می کند، بیان داشت: نمایشگاه های قرآنی باید در کنار معرفی آثار قرآنی در جهت کیفیت بخشی به این گونه نمایشگاه ها نیز اقدام شود.

 

وی در ادامه سخنان خود به رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب اسلامی در خصوص سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: انس و الفت با کلام الهی سبک صحیح زندگی را به ما آموزش خواهد داد.

 

امام جمعه بابل با بیان این که جامعه امروز نیازمند بهره گیری از سبک زندگی قرآنی است، تصریح کرد: درک عمیق از مفاهیم قرآنی بستری را برای بهره گیری از الگوی سبک زندگی قرآنی فراهم می کند.

 

وی با اشاره به این که متأسفانه بخشی از جامعه امروز سبک زندگی غربی را الگوی خود قرار داده اند که به هیچ عنوان مناسب خانواده های ایرانی نیست، خاطرنشان کرد: تنها شیوه زندگی اسلام و قرآنی می تواند بنیان خانواده ها را از سست شدن و تزلزل حفظ کند.

 

امام جمعه بابل با بیان این که دشمنان امروز با شیوه های مختلف در پی سست کردن مبانی دینی در جامعه اسلامی هستند، بیان داشت: مفاهیم قرآنی باید با شیوه های خاص و اثرگذار در متن زندگی فردی و اجتماعی جامعه اسلامی نهادینه شود.

 

حجت الاسلام روحانی با بیان این که تدبر در کلام الهی ما را با مفاهیم عمیق قرآنی مأنوس خواهد کرد، افزود: نگاه عمیق همراه با درک مفاهیم قرآنی باید جاگیزین نگاه سطحی به قرآن شود.

 

مدیر حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل، ترویج اصول و مبانی قرآنی در جامعه را بهترین راه برای مقابله هجوم فرهنگی دشمنان دانست و گفت: هر جا به موضوعات دینی و قرآنی کمتر توجه شود به حتم سرمایه گذاری دشمن برای نفوذ فرهنگی در آنجا بیشتر خواهد شد.

 

حجت الاسلام روحانی با اشاره به این که امروز بستر برای ترویج مفاهیم قرآنی در جامعه کاملاً فراهم است، افزود: باید از این ظرفیت های به وجود آمده نهایت بهره را ببریم تا شاهد جامعه اسلامی قرآنی باشیم.

 

وی با بیان این که دشمن امروز با هجوم فرهنگی و گسترش شبکه های ماهواره ای مخرب ذهن و هویت دینی نسل جوان ما را نشانه رفته است، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین راه های مقابله با این هجمه های فرهنگی دشمن گسترش فرهنگ قرآنی با برگزاری نشست ها و برپایی نمایشگاه های قرآنی در سراسر کشور است./950/پ202/ب

ارسال نظرات