۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۱۸۷۵۸۴
مدیر کل اداره اوقاف استان اصفهان خبر داد؛

برگزاری جشن غدیر در 200 امام زاده اصفهان

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام اژدری مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: باید جلوی فراموشی واقعه غدیر را از طریق برگزاری مراسم جشن و بزرگداشت غدیر و خطبه خوانی و بازخوانی واقعه غدیر بگیریم و نسل آینده را از این خطر مصون بداریم.
حجت الاسلام اژدري مدير کل اوقاف اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محسن اژدری، مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه اصفهان، امروز در نشست مطبوعاتی ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی اصفهان، در سالن جلسات صدا و سیمای مرکز اصفهان پیرامون عید غدیر گفت: عید غدیر به حکومت رسیدن حضرت است زیرا ایشان از پیش ولایت انبیاء و عالم هستی را داشتند و در روز غدیر پیامبر ایشان را بعد از خود حاکم عالم هستی قرار دادند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: ولی ناطق آن زمان پیامبر اکرم بودند و حضرت علی(ع) ولی صامت بودند که پس از پیامبر اسلام(ص) سکان ولایت را در دست گرفتند، این مطلب نشان دهنده اهمیت حکومت اسلامی است زیرا امیرالمؤمنین حاکم بر عالم هستی پس از پیامبر اسلام(ص) بودند.

 

حجت الاسلام اژدری خاطرنشان کرد: این وظیفه همگان است که برای برگزاری بزرگداشت و جشن های عید غدیر تلاش کنند، امسال برنامه های عید غدیر بسیار زیباتر و کامل تر از سال گذشته است، تمامی برنامه هایی که برگزار می شود با وجود گستردگی آنها باز نمی توان گفت در شأن وجود با عظمت امام علی(ع) است بلکه باید تلاش کنیم برنامه ها در شأن محبین و شیعیان حضرت باشد.

 

وی پیرامون برنامه های اماکن متبرکه در عید غدیر گفت: در 718 امامزاده و بقعه متبرکه استان اصفهان مراسم جشن در سطوح مختلف برگزار می شود که در 200 امامزاده جشن های مفصل و بزرگ برگزار می شود همچنین مراسم نورافشانی در شب عید غدیر از دیگر برنامه های اداره اوقاف در اصفهان است.

 

مدیر کل اداره اوقاف استان اصفهان ابراز داشت: در امامزاده هایی که امکان حرکت قافله از آنها به سمت دیگر امامزاده های اطراف می باشد، که امسال حرکت قافله های مردمی در تمامی شهرستان ها برگزار می شود، روز عید غدیر مخصوص شادی و جشن شیعیان است.

 

وی با تأکید بر لزوم زنده نگه داشتن واقعه غدیر در اذهان همگان اظهار داشت: این برنامه ها نه تنها باید به صورت عظیم و بزرگ باشد بلکه باید مانع فراموشی غدیرخم در ذهن کودکان و نسل آینده کشور شود، آنچه بلا بر سر دین آمد به خاطر فراموشی واقعه غدیر بود که نباید اجازه داد این مسأله تکرار شود.

 

حجت الاسلام اژدری خاطرنشان کرد: شناخت خداوند و قرآن از طریق مطالعه خطبه غدیر میسر است و اگر غدیر را کنار بگذاریم ما کاملا بی دین هستیم و حتی پیامبر اگر در روز غدیر به مأموریت خود عمل نمی کردند طبق نص قرآن بی دین می شدند و اسلام در روز غدیر تکامل یافت و اسلامی شد که خداوند از آن راضی می گردد.

 

وی در پایان با تأکید بر اهمیت مجالس ذکر امیرالمؤمنین گفت: خطبه خوانی غدیر باید رواج یابد و جلساتی که در آن نام امام علی(ع) برده شود تحت عنایت خاص و ویژه خداوند متعال است در واقع برگزاری و شرکت در جلسات امیرالمؤمنین عبادت است و امیدواریم با جلساتی از این دست قطره ای از اقیانوس بی کران فضائل حضرت را به رخ جهانیان بکشانیم./939/پ202/ب

ارسال نظرات