۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۱۸۷۷۴۳
حجت‌الاسلام پورمحمدی:

نباید در جدال دیپلماتیک رودست بخوریم/ هیچ کس حق ندارد مواضع اصولی نظام را مورد تردید قرار دهد

خبرگزاری رسا ـ وزیر دادگستری گفت: کسی جرأت ندارد و حق ندارد مواضع اصولی انقلاب را مورد تردید قرار دهد؛ دولت بر این مسأله اعتقاد و باور دارد و اینطور نیست که از جریان استکبار خیلی عادی بگذریم و دشمنی آمریکا را نادیده بگیریم.
حجت‌الاسلام مصطفي پورمحمدي، وزير دادگستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری شامگاه دوشنبه بیست و نهم مهرماه در مراسم افتتاحیه حوزه علمیه تخصصی ولایت در مسجد جامع الزهرا(س) واقع در منطقه حکیمیه تهران، با بیان این‌که ما در این زمان پرچمدار ولایت و تبعیت از ائمه اطهار(ع) هستیم، ابراز داشت: ما برای نخستین بار پس از حکومت امیرمؤمنان(ع)، حکومت اسلامی براساس ولایت و نظام امامت تشکیل داده و پایه‌ریزی کردیم.

وی به بیان برخی از مشکلات دوران حکومت چهارسال و ده ماهه امیرمؤمنان(ع) پرداخت و گفت: مسیر حکومت اسلامی، مسیر سختی است و امروز سی و چهار سال است که نظام اسلامی با نام امیرمؤمنان(ع) و حضرت فاطمه الزهرا(س) بنا شده است.

حجت‌الاسلام پورمحمدی در ادامه افزود: تهدید و تحریم چیزی نیست، ما باید سرنوشت و پیشینه را نگاه کنیم که چه اتفاقاتی افتاده است و امروز نماینده نظام جمهوری اسلامی با قدرت یک‌طرف مذاکرات هسته‌ای می‌نشیند درحالی‌که درطرف دیگر وزیران خارجه شش قدرت جهان حضور دارند.

امیرمؤمنان و فرزندان ایشان شایسته ادامه نبوت و اداره اسلام هستند

وزیر دادگستری ائمه اطهار(ع) را نعمت‌های بزرگ دانست و بیان داشت: امیرمؤمنان(ع) و فرزندان ایشان شایسته ادامه نبوت و اداره اسلام هستند.

معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر این‌که اسلام و انقلابی که مقام معظم رهبری پرچمدار آن باشد، عزت می‌آورد، به موضوع مذاکره تلفنی روحانی و اوباما اشاره کرد و گفت: اینها برای مصلحت است و همچنین بحث‌های تاکتیکی و روش‌هایی است که باید دقت شود تا عزت‌مان زیرسؤال نرود و منافع خدشه‌دار نشوند، مهم این است که ابرقدرت جهان اشتیاق و ولع دیدار با مقامات ایرانی را دارد که این عزت و اقتدار است.

اقتدار و عزت جمهوری اسلامی زیرسایه امامت و ولایت محقق شده است

وی اقتدار و عزت جمهوری اسلامی را زیرسایه امامت و ولایت و متاثر از آن دانست و اظهار داشت: با انقلاب اسلامی دوباره از مسیر کربلا که همان ایستادگی، مقاومت، رشادت و شهادت است، به غدیر برگشتیم.

حجت‌الاسلام پورمحمدی با تأکید بر این‌که مسیر عزت و اقتدار اسلام و امت اسلامی با قدرت ادامه دارد، به مطرح شدن رییس جمهور در دنیا اشاره کرد و گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی گفت شخصیت خیلی فوق العاده‌ای نیست اما اینقدر اقتدار، موقعیت و جایگاه در جهان برای وی ایجاد شده است که به برکت ملت و نظام قدرتمند جمهوری اسلامی است و دولت این واقعیت را به‌خوبی درک می‌کند.

روایت پورمحمدی از حضور هیأت دولت در مزار شهدای بهشت زهرا

وزیر دادگستری به حضور هیأت دولت در حرم مطهر امام خمینی(ره) و مزار شهدای بهشت زهرا(س) و همچنین حضور رییس جمهور در منزل خانواده شهدا اشاره کرد و با بیان این‌که آقای روحانی در این دیدار گفت هرچه داریم از خانواده شهدا داریم، بیان داشت: در مسیر برگشت از بهشت زهرا(س)، رییس جمهور به من گفت کاری از دست ما برنمی‌آید مگر این‌که شهدا برای ما کاری کنند، گفتم شهدا برای شما خیلی کار کردند که به اینجا رسیدید و اگر توجه شهدا و دعای خانواده‌های آنها و ایثارگران نبود، به اینجا نمی‌رسیدید و حماسه سیاسی که مقام معظم رهبری فرمودند به بهترین شکل اتفاق افتاد، محقق نمی‌شد.

دو رسالت دولت؛ حل مشکلات اقتصادی و سیاست خارجی

معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز از ضرورت توجه و برنامه‌ریزی دولت برای حماسه اقتصادی، اشتغال و رفع گرفتاری مردم، ناهنجاری‌ها و عفاف و حجاب سخن گفت و حل مشکلات اقتصادی و بین‌المللی و سیاست خارجی را به‌عنوان دو رسالتی که دولت برای خود قائل است، مطرح کرد و افزود: مردم بدانند که دولت در حل مشکلات جدی است و صبوری کنند و ما این را در مردم می‌بینیم.

وی سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تحرک دیپلماسی و نابجا بودن برخی از اقدامات آن را مورد اشاره قرارداد و گفت: طبیعی است که هر حرکت بزرگی، اینطرف و آنطرف هم دارد و باید همه حواس‌ها جمع باشد که حرکت نابجا نشود.

نباید در جدال دیپلماتیک رودست بخوریم

وزیر دادگستری جدال دیپلماتیک را بسیار سخت دانست و تأکید کرد: باید حواسمان جمع باشد است که کوتاه نیاییم، رو دست نخوریم و اشتباه نکنیم اما اصل حرکت جدی، اساسی و مورد حمایت و توجه مقام معظم رهبری است و در بین مردم هم با یک استقبال عاقلانه و منطقی روبرو است، مردم نه خیلی خوشبینی زیاد دارند و نه احساس ضعف می‌کنند.

تلاش برای حاکم شدن وحدت در جامعه و پرهیز از حرکت‌های وحدت‌شکن

حجت‌الاسلام پورمحمدی با بیان این‌که وحدت، الفت و مودت قدرت ملی را تأمین می‌کند، بر ضرورت تلاش برای حاکم شدن این مؤلفه‌ها در جامعه و پرهیز از حرکت‌های وحدت‌شکن تأکید کرد و با بیان این‌که اینه یکپارچگی ملت، سبب قدرت، جسارت و اعتماد به نفس دولت و زانو زدن دشمن می‌شود، اظهار داشت:  باید تذکرات، هشدارها، پیشنهادات، انتقادت و راهنمایی‌ها صورت بگیرد اما دولت باید مورد حمایت باشد.

معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر این‌که امروز کشور برای حل مشکلات اقتصادی و سیاست خارجی به وحدت نیاز دارد، این عنصر مهم را نیاز جدی جامعه دانست و تصریح کرد: باید از موضوعاتی که بنیان‌های اعتماد عمومی را سست می‌کند، باورهای اجتماعی را به تردید می‌اندازد و مردم را به شک و وسواس می‌اندازد پرهیز کنیم.

نقد صریح وزیر دادگستری از طرح حذف شعار «مرگ بر آمریکا»

وزیر دادگستری مطرح شدن حذف شعار «مرگ بر آمریکا» را مورد نقد صریح و جدی قرار داد و اظهار داشت: گاهی درصورت نیاز ناچار می‌شویم با آمریکا حرف بزنیم؛ یکهو از جایی صدایی بلند می‌شود که «مرگ بر آمریکا» نیاز نیست؛ تو از کجا این حرف را می‌زنی؟ نظام ما، نظام ضداستکباری است، هویت ما ضدظلم و استکبار است، معنایش این نیست که داریم می‌جنگیم، «مرگ بر آمریکا» حتما جزو واجبات مسلم کشور نیست اما اینجور نباشد که ما جلوی یک دشمنی که همه جور دشمنی تا امروز با ما کرده، حالا یکهو جاخالی بدهیم، دو کلمه باهاشان حرف می‌زنیم، بگویم دیگر چیزی نگوییم؟

حجت‌الاسلام پورمحمدی در ادامه با بیان این‌که دشمن به دشمنی خود ادامه می‌دهد و درحال افزایش فشارها است، تصریح کرد: ما که نمی‌توانیم مواضع خود را سست و نگاه درست مردم به دشمن را تضعیف کنیم؛ کسی نمی‌گوید با دشمن بجنگ اما دشمن را بشناس و درک کن، اما به دشمن هم نباید فحش بدهیم.

کسی حق ندارد مواضع اصولی انقلاب را مورد تردید قرار دهد

وی افزود: اصول را باید رعایت کنیم، کسی جرأت ندارد و حق ندارد مواضع اصولی انقلاب را مورد تردید قرار دهد و دولت بر این اعتقاد و باور دارد و اینطور نیست که از جریان استکبار خیلی عادی بگذریم و دشمنی آمریکا را نادیده بگیریم اما اگر نیاز باشد، با دشمن مذاکره و توافق می‌کنیم  زیرا مذاکره و توافق  با دشمن به‌خاطر منافع اشکال ندارد اما حواست باشد که رودست نخوری و دشمن به تو کمین نزند؛ این اصل روشنی است.

وزیر دادگستری با بیان این‌که دولت در جلسات نخست اعلام کرد که ما دستورات دینی را اصل می‌دانیم، حجاب و عفاف را اصل دین دانست و افزود: شخصیت انسان به حفظ اخلاق است اما راه آن خشونت نیست بلکه باید صحبت و نصیحت کرد.

دولت از اصول عدول نمی‌کند

معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: دولت وفادار و پایبند به مسائل دین است اما عاقلانه، با متانت و همانطور که در دین آمده است، اینطور نیست که از اصول عدول کنیم.

وی اهل مسجد و منبر، خانواده شهدا و ایثارگران و روحیه دین‌مداری و اخلاق‌مداری را پایگاه اصلی دفاع از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه دانست و با اشاره به راه‌اندازی نمازجمعه شرق تهران، این فریضه الهی را ارزشمند و پایگاهی برای تبلیغ و ترویج وحدت و انسجام مردم ارزیابی کرد./956/پ201/ج

ارسال نظرات