۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۱۸۷۸۶۰

نامزدهای نهایی انتخابات افغانستان مشخص شدند

خبرگزاری رسا ـ از ۲۶ کاندیدایی که رسما در انتخابات افغانستان ثبت نام کرده بودند، تنها صلاحیت ۱۰ نفر تایید شده است.
انتخابات افغانستان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان صلاحیت بیش از نیمی از کاندیداهای ریاست جمهوری در این کشور را رد کرده است.


به گفته یوسف نورستانی رئیس کمیسیون مستقل انتخابات؛ از 26 کاندیدایی که رسما در انتخابات افغانستان ثبت نام کرده بودند، تنها صلاحیت 10 نفر تایید شده است.


حامد کرزای رئیس جمهوری افغانستان که بر اساس قانون پس از دو دوره ریاست جمهوری باید از این سمت کنار برود، خواسته است برای پرهیز از تکرار سردرگمی انتخابات 2009 که در آن 40 نام در برگه های رای گیری دیده می شد، فقط دو یا سه کاندیدا تایید نهایی شوند.

 

بر اساس قانون انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان، کاندیداهای احراز مقام ریاست جمهوری باید حداقل 40 سال داشته، سابقه جنایی نداشته باشند و برای آن که اثبات کنند طرفداران زیادی دارند 100 هزار کارت شناسایی از رای دهندگان را ارائه دهند. آنها همچنین باید پولی به مقدار 18 هزار دلار، در یک حساب بانکی واریز کنند.


گفتنی است عبدالرب رسول سیاف، اشرف غنی احمدزی، عبدالله عبدالله، زلمی رسول، عبدالقیوم کرزای، عبدالرحیم وردک، هدایت امین ارسلا، قطب الدین هلال، گل آقا شیرزوی و سردار نادرنعیم، ده نفری هستند که نامزدی آنها برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تایید شده است./1415/1409/ح

ارسال نظرات