۰۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۱۸۸۰۶۶
مسؤول اعزام گروه جهادی تبلیغی مهر نبوی خبر داد؛

فعالیت آشکار و نهان وهابیت در مناطق سنی‌نشین

خبرگزاری رسا ـ مسؤول اعزام گروه جهادی تبلیغی مهر نبوی(ص) با بیان این‌که فعالیت تبلیغی در مناطق سنی نشین گسترش بیشتری را می‌‌طلبد، گفت: فعالیت‌های آشکار و نهان وهابیت در جای جای ایران به ویژه در مناطق مرزی و سنی نشین کشور، سبب تعصب اهل‌سنت بر عقائد ضاله و انتشار گسترده آن شده است.
وهابيت

 

 

حجت‌الاسلام جواد فریور، مدیر گروه جهادی تبلیغی مهر نبوی(ص) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: واحد اعزام مبلغ این گروه در دهه محرم امسال نیز همچون سال‌های گذشته تصمیم به اعزام مبلغ به مناطق تحت پوشش خراسان رضوی دارد.

فعالیت تبلیغی در خراسان و گلستان

وی در ادامه با بیان این‌که استان گلستان نیز از فعالیت تبلیغی گروه جهادی مهر نبوی(ص) استقبال کرده است، افزود: این گروه محرم امسال علاوه بر مناطق سنی‌نشین خراسان رضوی، به مناطق سنی‌نشین استان گلستان نیز مبلغ اعزام می‌کند.

حجت‌الاسلام فریور تأکید کرد: بر اساس آمارگیری‌های انجام شده، فعالیت‌ تبلیغی گروه جهادی مهر نبوی(ص) در سنوات گذشته مورد استقبال ویژه دانش‌آموزان، معلمان و آموزش و پرورش قرار گرفته است و سبب شد تا در تداوم و جدیت فعالیت تبلیغی در این مناطق همت بیشتری شود.

استقبال 85 درصدی از فعالیت این گروه

مدیر گروه جهادی تبلیغی مهر نبوی(ص) اظهار داشت: در سؤالات ارزیابی که پایان هر کلاس به دانش‌آموزان داده می‌شد، بیش از 85 درصد افراد از نوع جلسات و فعالیت‌ها اعلام رضایت کرده و بالای 80 درصد نیز مشتاق به تداوم برگزاری این جلسات بودند.

وی با اشاره به تنوع سؤالات فراوان دانش‌آموزان از مبلغان گفت: خوشبختانه بیشترین سؤالات مکتوب دانش‌‌آموزان مربوط به مباحث اعتقاداتی و احکام شرعی بوده است اما سؤالات فراوانی نیز درباره آسیب‌های اجتماعی مطرح شده است.

حجت‌الاسلام فریور تصریح کرد: سؤالات مربوط به آسیب‌های اجتماعی هرچند کم اما وجه مشترک میان تمام دانش‌آموزان مناطق مختلف تبلیغی و سنی‌نشین است که از این آسیب‌ها می‌توان به دوستی‌های دختر و پسر و مسائل جنسی اشاره کرد.

علت نام‌گذاری گروه به مهر نبوی(ص)

وی با اشاره به علت نام‌گذاری این گروه به گروه جهادی تبلیغی مهر نبوی(ص) ابراز داشت: بسیاری از اهل‌سنت خود را پیرو خدا و پیامبر(ص) دانسته و شیعیان را فرقه‌ای دور از پیامبر(ص) می‌دانند.

مدیر گروه جهادی تبلیغی مهر نبوی(ص) ادامه داد: از آن‌جایی که این گروه در مناطق سنی‌‌نشین فعالیت دارد، گروه به نام مهر نبوی(ص) نام‌گذاری شد تا به اهل‌سنت القا کند که پیامبر اکرم(ص) افتخار شیعیان است.

هدف اصلی شکل‌گیری گروه

وی تصریح کرد: هدف از شکل‌گیری این گروه، تقویت باورهای دینی و تربیت عملی دانش‌آموزان است که در این راستا مبلغان بر روی مبانی دینی و اعتقادی دانش‌آموزان کار کرده و به هیچ عنوان وارد مطالب حساسیت برانگیز و اختلاف آور نمی‌شوند.

حجت‌الاسلام فریور تأکید کرد: از آن‌جایی که اولویت اصلی گروه، دفاع علنی از تشیع و یاری دادن دانش‌آموزان در مسائل و آسیب‌های اجتماعی است، مبلغان از هرگونه سب خلفا و رد علنی اهل‌سنت، می‌پرهیزند.

فعالیت آشکار و نهان وهابیت در مناطق سنی‌نشین

وی با بیان این‌که فعالیت تبلیغی در مناطق سنی نشین گسترش بیشتری را می‌‌طلبد، گفت: فعالیت‌های آشکار و نهان وهابیت در جای جای ایران به ویژه در مناطق مرزی و سنی نشین کشور، سبب تعصب اهل‌سنت بر عقائد ضاله و انتشار گسترده آن شده است.

مدیر گروه جهادی تبلیغی مهر نبوی(ص) ادامه داد: اهل‌سنت و وهابیت پیگیرانه به دنبال شبهه افکنی میان شیعیان و انتشار مذهب خود هستند و در مقابل فعالیت روحانیان شیعه در مناطق مرزی بسیار ضعیف و سست است.

زمینه گروییدن به مکتب حقه تشیع

وی خاطرنشان کرد: فطرت پاک دانش‌آموزان علاوه بر دور شدن از تعصبات ناشیانه، سبب شده تا کنجکاوانه به دنبال حق بوده و زمینه گرویدن به تشیع را در وجود خود بپرورانند؛ به همین دلیل تعدادی از دانش‌آموزان در میان مبلغان شیعه اظهار گرویدن به تشیع کرده و برای در امان بودن از خانواده و طایفه،‌ خود را به ظاهر سنی نشان می‌دهند.

حجت‌الاسلام فریور گفت: از دوستان طلبه و روحانی خود عاجزانه درخواست دارم تا دعوت ما را پذیرفته و در امر تبلیغ در مناطق سنی‌نشین به یاری ما بشتابند تا بتوان ضعف موجود در این زمینه را برطرف کرد.

6 آبان‌ماه، آخرین فرصت برای نام‌نویسی برای تبلیغ

شایان ذکر است، نام‌نویسی برای تبلیغ در گروه جهادی مهر نبوی(ص) تا دوشنبه، ششم آبان‌ماه ادامه دارد و اعزام از نهم آبان‌ماه صورت می‌پذیرد.

گفتنی است، علاقه‌مندان و مبلغان محترم برای نام‌نویسی و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 09196658143 تماس بگیرند./997/ت301/ن

ارسال نظرات