۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۱۸۸۲۵۰
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

متلاشی‌کردن کانون خانواده خط فکری برنامه‌های ماهواره ای دشمن است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیرجند با بیان این که دوام و استحکام فرهنگ ها و ادیان به خانواده وابسته است، گفت: خانواده مهم ترین کانون گسترش اسلام در دنیای امروز است.
حجت الاسلام والمسلمين علي رضايي بيرجندي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از بیرجند حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در جمع طلاب خواهر حوزه علمیه نرجس بیرجند با بیان این که خانواده یکی از مقدس ترین بنیان در اسلام است، گفت: تاکنون هیچ یک از ادیان و جامعه شناسان نتواسته اند نقش خانواده را در حفظ  و استحکام ادیان و تربیت بشر زیر سوال ببرند و تاکنون هیچ یک از روانشناسان غربی و حتی کمونیست ها نتوانسته اند در دنیا هیچ جایگزینی برای خانواده پیدا کنند تا بتوانند تربیت انسان ها را در اختیار آن نهاد قرار دهند.

وی با اشاره به «روز خانواده» با بیان این که تحکیم بنیان خانواده مهم‌ترین هدف این نامگذاری است، گفت: مهم ترین نهادی که از طریق آن می‌توان در جامعه فرهنگ سازی کرد و افراد را در مسیر تربیت و سبک زندگی اسلامی قرار داد، خانواده است.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: اگر یک بررسی کوتاه در مورد وضعیت حجاب جامعه امروز داشته باشیم متوجه می شویم آنچه سرعت گسترش بد حجابی را در جامعه بیشتر کرده است بی توجهی خانواده‌ها به این موضوع است بنابراین اگر بتوانیم خانواده ها را متوجه آسیب های بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه کنیم خواهیم توانست بسیاری از آسیب ها و مشکلات مرتبط با حجاب را در جامعه حل کنیم و این موضوع نشان می دهد فرهنگ سازی و تربیت از خانواده آغاز می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با بیان این که خانواده ها، مهم ترین هدف تبلیغاتی ماهواره ها و رسانه های غربی هستند، گفت: مهم ترین روش مقابله با جنگ نرم و رسانه ای دشمنان اسلام مجهز کردن خانواده ها به ابزار ایمان و آگاهی بخشی به خانواده ها در خصوص اثرات فرهنگ های غربی بر روی جوانان در جامعه است.

وی ادامه داد: اگر ما بتوانیم خانواده ها رابا سبک زندگی اسلامی آشتی دهیم مهم ترین قدم را در نهادینه کردن تربیت اسلامی در جامعه برداشته ایم.

گفتنی است، دفتر امام جمعه و نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با برگزاری سلسله نشست های تحکیم بنیان خانواده اقدام به ترویج سبک زندگی و تربیت اسلامی در میان خانواده ها کرده است./968/پ202/س

ارسال نظرات