۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۱۸۸۵۲۷
حجت الاسلام لکزایی:

غرب راه نجات خود را در عدم همگرایی و انسجام امت اسلامی می‌داند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که غرب راه نجات خود را در عدم همگرایی و انسجام امت اسلامی می داند، تصریح کرد: به همین منظور تلاش می کند تا زمینه تفرقه و اختلاف میان شیعه و سنی را فراهم کند.
حجت الاسلام نجف لک زايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت‌الاسلام نجف لکزایی، استاد حوزه و دانشگاه، عصر چهارشنبه در نشست علمی آموزشی یازدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی در گرگان وحدت امت اسلامی را یک ضرورت مهم در شرایط کنونی دانست و گفت: وحدت تنها راه پیروزی امت اسلامی در برابر توطئه های دشمنان اسلام است.

 

وی با اشاره به این که با بیان این که امروز دستگاه های جاسوسی نظام سلطه در کشورهای اسلامی برای مسلمان کشی زمینه سازی می‌کنند، خاطرنشان کرد: کشورهای غربی و سلطه گر حامی اصلی گروه های تروریستی در کشورهای اسلامی هستند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر وحدت و همگرایی امت اسلامی تأکید داشته و دارند، بیان داشت: ضرورت تقویت وحدت میان مسلمانان در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.

 

حجت الاسلام لکزایی با اشاره به این که تفرقه و اختلاف میان امت اسلامی به عنوان یک هدف همواره مورد نظر شبکه های جاسوسی غرب دنبال می شود، ادامه داد: مسلمانان باید هوشیار باشند تا در دام توطئه های دشمنان گرفتار نشوند.

 

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی بسیاری از معادلات بین المللی را بر هم زد، گفت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به تهدیدی برای غرب تبدیل شده است.

 

حجت الاسلام لکزایی با بیان این که انقلاب اسلامی زمینه بیداری اسلامی در جهان را فراهم کرد، بیان داشت: امروز بسیاری ملت ها انقلاب اسلامی را الگوی خود قرار داده اند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که انقلاب اسلامی به عنوان یک قدرت نوظهور عامل فروپاشی شوروی شد، ادامه داد: امروز نیز نقش جمهوری اسلامی در تحولات منطقه ای و جهانی بسیار مهم است.

 

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی زمینه وحدت امت اسلامی را فراهم کرد، بیان داشت: این مسأله موجب هراس غرب از نقش آفرینی جمهوری اسلامی در وحدت مسلمانان شده است.

 

حجت الاسلام لکزایی با بیان این که غرب راه نجات خود را در عدم همگرایی و انسجام امت اسلامی می‌داند، تصریح کرد: به همین منظور تلاش می کند تا زمینه تفرقه و اختلاف میان شیعه و سنی را فراهم کند.

 

وی با اشاره به این که امروز شبکه های ماهواره ای بر اختلافات قومی و قبیله ای دامن می زنند و تنها در جهت اختلاف میان امت اسلامی حرکت می کنند، افزود: تلاش های حضرت آیت الله سیستانی توطئه دشمنان در ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی را خنثی کرد

 

حجت الاسلام لکزایی در بخش دیگری از سخنان خود رسالت مداحان در پیام رسانی صحیح حقیقت عاشورا را مهم ارزیابی کرد و گفت: مداحان باید ارزش های عاشورایی را به شیوه ای تأثیرگذار در جامعه منتقل کنند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی در بخش های مختلف جامعه از بسیاری مشکلات می کاهد، ادامه داد: ارزش های حسینی راه گشای جامعه از بسیاری از مشکلات و گرفتاری ها است.

 

وی با تأکید براین که گفتار مداحان باید به شیوه ای اثرگذار بیان شود، خاطرنشان کرد: شناخت، معرفت افزایی و بلیغ بودن مهم ترین ویژگی هایی است که یک مداح باید مورد توجه قرار دهد./950/پ202/س

ارسال نظرات