۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۸۸۶۵۴
امام جمعه قم:

اظهار تأسف از تعطیلی یک روزنامه با شعار تدبیر و امید مغایر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با انتقاد از کسانی که به خاطر تعطیلی روزنامه توهین کننده به حضرت علی(ع) اظهار تأسف می‌کنند، این اقدام را مغایر با شعار تدبیر و امید دانست و گفت: رییس جمهور از این افراد بخواهد، کمتر مصاحبه کنند.
نماز جمعه قم به امامت آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت برگزار شد، سالروز 13 آبان و تسخیر لانه جاسوسی از سوی دانشجویان را مورد توجه قرار داد و گفت: دراین روز بزرگ و تاریخی دانشجویان انقلابی دست آمریکا را از ایران کوتاه و لانه جاسوسی این دولت را در تهران تسخیر کردند.

 

وی با اشاره به توطئه‌های آمریکا علیه ملت ایران، خاطرنشان کرد: پس از این‌که انقلاب ما علی رغم میل آمریکایی‌ها به پیروزی رسید، آنها تلاش‌های فراوانی علیه تضعیف ملت ایران کردند که به فضل الهی هیچ‌کدام به نتیجه نرسید.

 

امام جمعه قم طرح کودتا، بلوکه کردن داریی‌های ملت، حمایت از تروریست‌ها، حمله مستقیم نظامی از طریق طبس، تدارک صدام در جنگ 8 ساله، مورد اصابت قرار دادن هواپیمای مسافربری، تهدیدات فرهنگی و جنگ نرم، اعمال تحریم‌های اقتصادی و حمایت از فتنه گران برای براندازی نظام اسلامی را بخشی از کارنامه ننگین آمریکا علیه ملت ایران دانست و گفت: با چنین سابقه‌ای جای تعجب است که عده‌ای می‌گویند مرگ بر آمریکا توجیه ندارد.

 

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که از تحرکات دیپلماسی دولت استقبال می‌کنیم، اظهار کرد: ما با صداقت وارد مذاکرات شده‌ایم اما آمریکایی‌ها پس از مذاکرات ما را تهدید می‌کنند و از زبان تکریم خبری نیست.

 

ملت ایران اهل مذاکره است اما زیر با تهدید نمی‌رود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که ملت ایران در طول 35 سال نشان داده زیر بار تهدیدات نمی‌رود، اظهار کرد: ملت ایران اهل مذاکره است اما در عین حال سخن را قاطع بیان می‌کند و استوار در برابر دشمنان می‌ایستد.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به رسوایی‌های اخیر آمریکایی‌ها در عرصه جهانی، افزود: آمریکا با کنترل تلفن همراه مسؤولان اروپایی نشان دادند که تنها با ما مشکل ندارد و به همپیمانان خود هم رحم نمی‌کند.

 

آیت‌الله حسینی بوشهری بیان کرد: یکی از مسؤولان اروپایی اذعان کرده روزی که دانشجویان سفارت آمریکا را تسخیر کردند ما باور نکردیم که آمریکا جاسوسی می‌کرده اما با این اتفاقات اخیر مشخص شد که آنها نسبت به ما هم جاسوسی می‌کنند.

 

ضرورت نهادینه کردن امر به معروف در جامعه

وی در ادامه با اشاره به هفته امر به معروف ونهی از منکر، بر ضرورت نهادینه کردن این فریضه الهی با توجه به آیات قرآن و کلام امام حسین(ع) در جامعه تأکید کرد و ابراز داشت: متأسفانه امروز عده‌ای به این مسأله توجه نمی‌کنند و با کسانی که امر به معروف می‌کنند برخورد می‌شود.

 

امام جمعه قم ادامه داد: اگر در جامعه ای به امر به معروف و نهی از منکر توجه شود به همه واجبات الهی عمل خواهد شد.

 

اظهار تأسف برخی در قبال تعطیلی روزنامه هتاک جای تعجب دارد

مدیر حوزه‌های علمیه با انتقاد از مطلب یکی از روزنامه‌های کشور علیه ساحت مقدس امام علی(ع)، تصریح کرد: از مراجع تقلید و رییس دستگاه قضا برای ورود به این مسأله تشکر می‌کنیم و جای تأسف است که برخی از مسؤلان هنگامی که این روزنامه تعطیل شد اظهار تأسف کردند، ما انتظار اظهار تأسف نداریم بلکه باید برخورد کنید.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: آیا مسأله تک نوازی زنان مهم‌تر است یا توهین به ساحت مقدس حضرت علی(ع) که برخی می‌گویند در مسأله تک نوازی اجماع فقها وجود ندارد و در مسأله برخورد با توهین به امام علی(ع) اظهار تأسف می‌کنند.

 

وی با بیان این‌که این دولت به عنوان دولت تدبیر و امید است و ملت به آن امید بسته، از رییس جمهور تقاضا کرد، چنین مسؤولانی کمتر مصاحبه کنند چون این مصاحبه‌ها به تدبیر و امید هیچ شباهتی ندارد.

 

آیت‌الله حسینی بوشهری تأکید کرد: برخی با مصاحبه‌های نابجای خود در مسائل اقتصادی فضای جامعه را ملتهب می‌کنند، امیدواریم رییس جمهور با چنین افرادی قاطعانه برخورد کند و جلوی این مسائل را بگیرد.

 

اهل بیت بزرگ‌ترین مبلغان عاشورا

وی در ادامه با بیان این‌که عاشورا فرهنگی به جامعیت اسلام دارد، ابراز کرد: عاشورا دارای ابعاد گوناگون فردی، اجتماعی، معنوی و سیاسی است و مکتب اسلام یکجا در عاشورا متجلی شده است.

 

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به این‌که عاشورا دارای ابعاد مختلفی است، بر ضرورت توجه به همه ابعاد عاشورا تأکید کرد و اظهار داشت: اگر از ابعاد مختلف عاشورا عفلت کنیم دچار خسران می‌شویم.

 

مدیر حوزه‌های علمیه با تأکید بر این‌که نخستین معماران فرهنگ عاشورا و حفظ کنندگان آن اهل بیت(ع) هستند، افزود: ائمه اطهار(ع) به گونه‌ای رفتارکردند که عاشورا به فراموشی سپرده نشود و از خطر تحریف مصون بماند.

 

بیداری ملت‌ها مرهون حادثه عاشورا است

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبریبا بیان این‌که شعارها و پییام‌های عاشورا باقی مانده،‌بیداری ملت‌ها و شیعه را مرهون الهام گرفتن از عاشورا دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران گوشه‌ای از درس آموزی حادثه عاشورا است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت اهل بیت(ع) به عاشورا و تلاش برای ماندگاری آن، ابراز کرد: بزرگ‌ترین مبلغ عاشورا پیامبر اسلام است.

 

وی همچنین تصریح کرد: مداحان و مرثیه‌سرایان باید دقت داشته باشند که به بهانه گرم کردن مجالس حسینی نمی‌‌توان به سبک‌های غیر دینی و ابزارآلات موسیقی روی آورد زیرا این کار بدعت است./927/پ201/ع

 

ارسال نظرات