۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۱۸۹۰۷۹
حجت الاسلام خرسند:

مرحوم عسگر اولادی یک سیاست‌مدار متقی و ولایی بود

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی مرحوم عسگر اولادی را سیاست مداری متقی خواند و گفت: امیدوارم همه سیاست مدارن و مسؤولان نظام از ایشان الگو بگیرند.
حجت الاسلام محمد خرسند

حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، مرحوم عسگر اولادی را یک سیاست مدار متقی توصیف کرد و اظهار داشت: ایشان هیچ گاه دچار افراط و تفریط نمی شد حتی در رابطه با رقبای خود و کسانی که بعضا به وی بدی کرده بودند هرگز از دایره اعتدال و انصاف خارج نشد؛ امیدوارم همه سیاست مداران و مسؤولان نظام از ایشان الگو بگیرند.

وی مرحوم عسگراولادی را شخصیتی کم نظیر و در برخی ابعاد بی نظیر دانست و گفت: ایشان اخلاص و ایمان بالایی داشت؛ به تعبیر خودش تمام حرکات و برنامه هایش چه قبل و چه بعد از انقلاب، آهنگ ولایت داشت؛ در تمام موضع گیری ها و مبارزاتی که داشتند این گونه بود و هیچ مسأله ای سراغ ندارم که در آن ذره ای از مسیر ولایت فقیه خارج شده باشد.

امام جمعه کازرون مرحوم عسگر اولادی را امین امام(ره) و رهبر معظم انقلاب خواند و ابراز داشت: در زمانی که امام(ره) به ترکیه و نجف تبعید شده بودند، ایشان از طرف امام(ره) وجوهات را دریافت و در بازار تهران شهریه پرداخت می کرد.

حجت الاسلام خرسند با اشاره به ارتباط صمیمی میان مرحوم عسگر اولادی و همه مراجع عظام تقلید، گفت: بارها شاهد بودم که از مراجع حاضر و همچنین برخی مراجعی که به رحمت خدا رفته اند نسبت به ایشان توجه ویژه ای داشتند؛ در برخی مواقع که نسبت به سایر سیاسیون خوش بین نبودند و به آنها وقت نمی دادند هرگاه نام عسگراولادی می آمد در بیوت همه مراجع به روی وی باز بود.

وی افزود: احترام ایشان به مرجعیت و حوزه ابزاری نبود بلکه از عمق وجود و با اعتقاد ارتباط داشت و دست آنها را می بوسید؛ خودش می گفت امام(ره) به ما توصیه می فرمود هرگاه که به بن بست رسیدید برای خروج از آن به قم بروید و از رهنمودهای مراجع استفاده کرده و به آن عمل کنید.

امام جمعه کازرون با تأکید بر صداقت و صفای مرحوم عسگر اولادی، گفت: هیچ گاه زبانش به دروغ و غیبت آلوده نمی شد و انسان متواضعی بود و حرمت افراد را رعایت می کرد به ویژه کسانی که در رده های مختلف مسؤولیتی به عهده داشتند.

حجت الاسلام خرسند دلسوزی مرحوم عسگراولادی نسبت به مشکلات فقرا و محرومین را مثال زدنی دانست و خاطرنشان کرد: رشد و بقای کمیته امداد امام خمینی(ره) مرهون زحمات ایشان بود؛ ایشان نقش بی نظیری در تأسیس و پیشرفت این نهاد مقدس داشت و از این راه منشأ خیرات فراوانی شد.

وی ادامه داد: مرحوم عسگراولادی به دوستان و رفقا را توصیه به محروم یابی می کرد و می گفت نباید بنشینیم تا محرومین به سراغ ما بیایند، ما باید به دنبال آنها برویم؛ می گفت اگر به مسافرت غیر کاری می روید نامه و درخواست کسانی که به شما مراجعه می کنند را بیاورید.

امام جمعه کازرون کارهای مرحوم عسگراولادی را برگرفته از آموزه های قرآنی دانست و گفت: تسلط ویژه ای نسبت به تفسیر قرآن و تطبیق آیات با مسائل روز جامعه در زمینه های گوناگون سیاسی، فرهنگی و اقتصادی داشت؛ تمام سخنانش را با تفسیری از آیه قرآن آغاز می کرد.

حجت الاسلام خرسند در گذشت مرحوم عسگراولادی را ضایعه ای جبران ناپذیر برای جامعه دانست و ابراز داشت: امیدوارم روح ایشان با صالحین قرین و با ائمه اطهار(ع) محشور شود./928/ت302/ج

 

ارسال نظرات