۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۱۸۹۳۱۹

محفل شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی برگزار شد

خبرگزاری رساـ حجت الاسلام مومنی با بیان این که وقتی امام حسین (ع) در کربلا طفل شیرخوارش، حضرت علی اصغر(ع) را به دست گرفت در واقع با عاطفه تاریخ صحبت کرد، تصریح کرد: این بعد از عنصر کربلا که با احساس و عاطفه گره خورده است، حربه ای دیگردر برابر دشمن برای اثبات حقانیت این خاندان است.
محفل شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، حجت الاسلام حسین مومنی، سخنران و خطیب حرم رضوی در مراسم شیرخوارگان حسینی که ظهر امروز17 آبان در حرم رضوی برگزار شد اقامه عزا و زیارت امام حسین (ع) را دو عامل بقای شیعه دانست و اظهار داشت: واقعه کربلا مرکب از سه عنصر معرفتی است.

وی افزود: استدلال و عقلانیت، حماسه و عزت و احساس و عاطفه سه عنصر معرفتی مهم در واقعه کربلا است که امام (ع) در مواجهه با دشمن از این حربه ها استفاده کرد.

حجت الاسلام مومنی با بیان این که وقتی امام (ع) در کربلا طفل شیرخوارش، حضرت علی اصغر (ع) را به دست گرفت در واقع با عاطفه تاریخ صحبت کرد، تصریح کرد: این بعد از عنصر کربلا که با احساس و عاطفه گره خورده است،حربه ای دیگر در برابر دشمن است.  

وی ادامه داد: همین اتفاق عاملی برای هدایت وبه کمال  رسیدن افرادی به وسیله امام حسین(ع) در کربلا می شود که پس از این واقعه و شهادت حضرت علی اصغر تعدادی از لشکر معاویه جدا شدند و به لشکر امام (ع) پیوستند.

سخنران و خطیب حرم رضوی در ادامه با اشاره به سخن نویسنده مسیحی در کتاب خود مبنی براین مطلب که چه کسانی در تاریخ غریب هستند، اظهار داشت: در این کتاب امام حسین (ع) سومین غریب و مظلوم تاریخ است.

وی افزود: این نویسنده مسیحی در بیان دلایل خود مبنی بر مظلومیت حسین بن علی(ع) به این نکته و واقعه کربلا استدلال می کند که درمظلومیت سیدالشهدا(ع) همین موضوع می توان کافی باشد که ایشان طفل شیره خواره اش را به دست گرفت و توسط دشمنان به شهادت رسید./934/پ203/س

ارسال نظرات