۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۱:۴۳
کد خبر: ۱۸۹۳۵۳
استاد حوزه علمیه قم:

حرکت در مسیر قرآنی زمینه ساز تحقق سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این که اگر کسی بیاید تفقه خود را در امور مختلف افزون کند بسیار موثر است، گفت: حرکت در مسیر قرآنی زمینه ساز تحقق سبک زندگی اسلامی بوده که انسان باید تشنه دریافت تعالیم والای دینی باشد.
سبک زندگي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید یدالله یزدان پناه، مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی جمعه شب در سلسله نشست های با موضوع نماز از نگاه متون دینی که در حسینه ارشاد سادات نیاکی برگزار شد با بیان این که انسان هر چه بیشتر بداند خوش تر عمل می کند، گفت: دانستن اسرار اعمال سبب می شود تا در عمل بسیار مؤثر باشد.

 

وی با اشاره به این که هر چه انسان بداند چشم و گوش او بهتر باز می شود، بیان داشت: نوع کتاب هایی که در رابطه با اسرار عبادت نوشته اند در این راستا است.

 

استاد حوزه علمیه قم، ادامه داد: اگر کسی برای ما بگوید حج عبادتی حرکتی بوده و گویای رفتن به سمت خداوند منان است و انسان همین معنا را بفهمد نوع عبادتش بسیار عالی می شود.

 

حجت الاسلام یزدان پناه با بیان این که یکی از امور ارزنده توصیه شده در دین مبین اسلام تفقه در دین است، خاطرنشان کرد: برای انسان مؤمن بد بوده که اطلاعات دینی او کم باشد که باید در این راستا تلاش ارزنده ای داشته باشیم.

 

وی با تاکید بر این که اگر کسی بیاید تفقه خود را در امور مختلف افزون کند بسیار مؤثر است، گفت: حرکت در مسیر قرآنی زمینه ساز تحقق سبک زندگی اسلامی بوده که انسان باید تشنه دریافت تعالیم والای دینی باشد.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که برخی برحسب روال معمولی در جلسات شرکت می کنند و می گویند رفتیم و سخنی را شنیدیم، ادامه داد: انسان باید به دنبال آن باشد تا معارف و عقاید پاکی را بیاموزد که این تشنگی در آموختن باید تا لب مرگ همراه او باشد.

 

مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی با اشاره به این که دانستن اسرار عبادت به ویژه سخنان ائمه معصومین(ع) به عنوان تفقه در دین بوده که اعمال انسان را دگرگون می کند، بیان داشت: اگر نماز قبول باشد همه اعمال انسان پذیرفته می شود که انسان باید بداند هر عملی که انجام می دهد شاید مقبول حضرت حق قرار نگیرد.

 

حجت الاسلام یزدان پناه، ادامه داد: انسان باید در تلاش باشد تا نمازی بخواند که در عین صحیح بودن مورد قبول پروردگار متعال قرار گیرد./950/پ202/ب

ارسال نظرات