۲۲ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۱۸۹۷۰۰
حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان:

مراقبه، آیات قرآن و روش اولیا از عوامل پاک شدن دل انسان‌ است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این‌که دل باید به حسد، طمع، ریا، کبر، کینه بی‌علت به دیگران و کبر آلوده نباشد، عوامل پاک شدن دل را توجه، آیات قرآن و روش اولیا مطرح کرد و گفت: وقتی دل آماده شد، خداوند شرابی در آن می‌ریزد که انسان از هرچه غیر اوست نفرت پیدا می‌کند.
حجت‌الاسلام والمسلمين حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان شامگاه سه‌شنبه بیستم آبان ماه مصادف با شب تاسوعای حسینی در مراسم عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در حسینیه همدانی‌ها واقع در خیابان ری تهران با اشاره به این‌که عوامل تحریک امیال و غرائز بسیار پرفشار است و در صورتی که بخواهند انحراف ایجاد کنند، مقاومت سنگینی لازم دارد، افزود: اصحاب حضرت سید الشهدا(ع) این مقاومت را داشتند، درغیر این‌صورت شجره طیبه وجودشان از افق کربلا ظهور نمی‌کرد.

وی با بیان این‌که اگر کسی در دوران عوامل تحریک شهوت قرارگرفته و خودش را حفظ می‌کند، درحال ایجادکردن روحیه تقوا است، ابراز داشت: اگر تمرین تقوا ادامه پیداکند، انسان حزو گروه متقین می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان دوستان واقعی را نیروی تقویت تقوا دانست و اظهار داشت: گاهی دشمن برای انسان لذت ساز است و با بسترسازی انسان را از خدا منقطع می‌کند تا یک ذره معنویت در وجودش باقی نماند.

این واعظ برجسته آیات قرآن، روایات، محبت خدا و ائمه طاهرین(ع) را شراب طهور دانست و ابراز داشت: مرحوم سید حیدر آملی کتابی به نام جامع الانوار دارد که اوج عرفان تشیع در این کتاب است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبراکرم(ص) مبنی بر این‌که برای خدا روی زمین ظرف‌هایی است، آگاه باشید که این ظرف‌ها قلب‌ها هستند، اظهار داشت: اگر این جام آلوده باشد، ساقی از ریختن شراب در آن خودداری می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان این‌که این ظرف باید به حسد، طمع، ریا، کبر، کینه بی‌علت به دیگران و کبر آلوده نباشد، عوامل پاک شدن دل را توجه، آیات قرآن و روش اولیاء مطرح کرد و ابراز داشت: وقتی دل آماده شد، خداوند شرابی در آن می‌ریزد که انسان از هرچه غیر اوست، نفرت پیدا می‌کند.

این واعظ برجسته با اشاره به این‌که در این نقطه هزینه کردن از جان برای انسان در هر سنی که باشد، آسان است، بیان داشت: جام عشق حضرت ابا الفضل العباس(ع) را از ایمان، معرفت، درک و فهم لبریز کردند و روز عاشورا به‌راحتی  از همه تعلقات گذشت./956/پ202/ع

ارسال نظرات