۲۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۱۸۹۷۲۲
حجت‌الاسلام روانبخش:

محفل عزای حسینی بیمه‌گر جوانان در برابر تلاش رسانه‌های دشمن است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام روانبخش با بیان این که محفل عزای حسینی بیمه‌گر جوانان در برابر تلاش رسانه های دشمن است، گفت: شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنتی برای جوانان ما الگوسازی می کنند تا آنان را از این مسیر ببرند.
حجت الاسلام روانبخش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام قاسم روانبخش، عضو هیئت علمی مؤوسسه آموزش و پژوهشی امام خمینی(ره) چهارشنبه شب در مراسم عزاداری شهادت امام حسین(ع) هیأت محبین آل طاها که در حسینیه ثارالله سپاه ناحیه آمل برگزار شد با بیان این که متأسفانه خیلی ها هستند که وقتی زیارت می خوانند به مفاهیم آن توجه نکرده و کاری ندارند به امام چه چیزی می گویند، گفت: انسان نباید در خواندن زیارت عجله کرده و باید در آن به ترجمه ها دقت داشته باشد.

 

وی با اشاره به این که اگر بفهمیم چه چیزی می گوییم زیارت برای ما مفیدتر بوده و خیلی درس ها از آن می گیریم، بیان داشت: سفارش شده تا در زیارت ها زیارت عاشورا، جامعه و امین الله خوانده شود.

 

دبیر سیاسی هفته نامه پرتو سخن با بیان این که تاکید بر این که زیارت ها به سبب آن بوده که امام معصوم آن را به ما یاد داده است، خاطرنشان کرد: این زیارت ها سرشار از معارف الهی بوده که سبب می شود تا بصیرت ما بالا برود.

 

حجت الاسلام روانبخش، ادامه داد: ما گاهی برای حرف زدن های خود ساعت ها وقت می گذاریم که باید برای زیارت های خود هم زمان بگذاریم تا شیرینی آن بر دل ها بنشیند.

 

عضو هیئت علمی مؤوسسه آموزش و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به این که خداوند منان موجود نامتناهی مجردی بوده که همه آسمان های هفت گانه، کرات و سیارات بخش کوچکی از خلقت او است، گفت: همه عالم مخلوق خداوند منان بوده که ما نمی توانیم ذات او را تصور کنیم.

 

وی با بیان این که خداوند منان دستور داده تا کعبه را برای ما بسازند، بیان داشت: امروز ما به کعبه رفته و طواف می کنیم که هدف دیدن سنگ نبوده و ما به عشق حضرت حق به آن جا می رویم.

 

حجت الاسلام روانبخش با تاکید بر این که خداوند منان جانشینانی را برای ما در روی زمین قرار داده که به تعبیری خدای مجسم هستند، خاطرنشان کرد: علم، قدرت و توان پیامبر را خدا به او داده و هر چه علم و حکمت فرا بگیریم به علم پیامبر و امام معصوم نمی رسد.

 

دبیر سیاسی هفته نامه پرتو سخن با بیان این که خداوند منان ائمه معصومین(ع) را به عنوان نماینده خود برای هدایت ما به روی زمین فرستاده است، گفت: متأسفانه قدر ندانسته و به جای آن که از امام علی(ع) استفاده کنند دل ایشان را خون کرده و نور را رها کرده و به دنبال ظلمت و تاریکی رفتند.

 

حجت الاسلام روانبخش، ادامه داد: امروز هم عده ای مقام معظم رهبری را رها کرده و به دنبال افراد بی سر و پایی می روند و این نشانه بیماری است که در درون عده ای قرار دارد.

 

وی با بیان این که زیارت ائمه معصومین(ع) از ثواب و اجر والایی برخوردار است، گفت: پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین(ع) خواستند ارتباط ما با آنان قطع نشده و با قبور آنان ارتباط داشته باشیم.

 

عضو هیئت علمی مؤوسسه آموزش و پژوهشی امام خمینی(ره)، ادامه داد: زیارت ائمه معصومین(ع) باید به عنوان گفتمان برای ما تبدیل شده تا در آن فضا از آنان الگو گرفته و خود را مثل این بزرگواران کنیم.

 

حجت الاسلام روانبخش، گفت: در زیارت ائمه معصومین(ع) باید بفهمیم در کجا حضور داریم تا ارتباط با این بزرگواران برقرار شده که سبب خواهد شد تا ساخته شویم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که محفل عزای حسینی بیمه گر جوانان در برابر تلاش رسانه های دشمن است، گفت: شبکه های ماهواره ای و اینترنتی برای جوانان ما دارند الگوسازی می کنند تا آنان را از این مسیر ببرند که حضور در این محافل ارزنده آنان را بیمه می کند.

 

دبیر سیاسی هفته نامه پرتو سخن در پایان، گفت: هیچ چیزی نمی تواند در این فضای سهمگین رسانه های دشمن غیر از عزاداری های امام حسین(ع) جوانان ما را نگه داشته باشد./950/پ202/ع

ارسال نظرات