۲۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۱۸۹۷۶۱
سلیمی نمین:

اعتماد به آمریکا همیشه نتیجه عکس به‌دنبال داشته است

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران گفت: آقای عطاءالله مهاجرانی مقاله می‌نویسد که بیاییم شرایط را با آمریکایی‌ها بهبود ببخشیم اما آمریکایی‌ها بلافاصله واکنش تحقیرآمیز نشان داده و به فرمانده ناو وینسنس مدال می‌دهند.
عباس سليمي نمين، رييس دفتر مطالعات و تدوين تاريخ معاصر ايران

عباس سلیمی نمین، رییس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اظهار داشت: ما در طول تاریخ به آمریکایی‌ها اعتماد کردیم، آنها را بخشیدیم و رأفت به خرج دادیم اما واکنش‌های بسیار تندی را از جانب آنها شاهد بودیم و بی‌اعتمادی رهبر معظم انقلاب و ملت ایران نسبت به آمریکا از این مسأله ناشی می‌شود. 

وی افزود: کسی که در حق شما جنایتی می‌کند و شما اور ار می‌بخشید، انتظار دارید که او تا ابد خود را مدیون شما بداند اما ما پس از انقلاب اسلامی رژیم حاکم بر آمریکا را بخشیدیم و گفتیم آنها به این جمع بندی خواهند رسید که یک دور تازه‌ای را با ما آغاز کنند اما نه تنها چنین چیزی صورت نگرفت، بلکه عملکردهای ضد ایرانی مقامات آمریکایی ابعاد گسترده‌تر و متنوع‌تری یافت.

سلیمی نمین برخورد نرم نسبت به آمریکا در دوران دکتر مصدق را مورد اشاره قرار داد و با بیان این‌که ما انتظار داشتیم که این برخورد نرم سبب شود آمریکایی‌ها با کودتا همراهی نکنند، ادامه داد: آنها نه تنها با کودتا همراهی نکردند بلکه در کودتا نقش پررنگ‌تری از انگلیسی‌ها ایفا کرده و تمام مدیریت آن را به‌عهده گرفتند.

رییس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران اظهار داشت: بی‌اعتمادی رهبر معظم انقلاب و ملت ایران نسبت به آمریکا ناشی از این است که هر زمان تلاش کردیم به‌گونه‌ای عمل کنیم که آمریکایی‌ها متنبه شوند و سیاسیت ضد انسانی و ضدایرانی‌شان را ادامه ندهند، نتیجه عکس دریافت کردیم.

وی بیان داشت: آقای عطاءالله مهاجرانی مقاله می‌نویسد که بیاییم شرایط را با آمریکایی‌ها بهبود ببخشیم اما آمریکایی‌ها بلافاصله واکنش تحقیرآمیز نشان داده و به فرمانده ناو وینسنس مدال می‌دهند.

سلیمی نمین گفت: هر زمان که یک حرکتی صورت گرفت تا تغییری در سیاست آمریکا ایجاد کند، نتیجه عکس گرفته است./956/ت302/ی

ارسال نظرات