۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۱۹۰۲۱۰
در دیدار سرپرست حجاج ایرانی مطرح شد؛

تاکید آیت الله صافی بر ارتباط و تعامل بیشتر با جهان اسلام و ضرورت بهره‌برداری از کنگره‌ جهانی حج

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به دشمنی‌های فرق ضالّه و حملات تروریستی و اهانت‌هایی که علیه شیعیان در جهان توسط گروه‌های افراطی و انحرافی صورت می‌گیرد، گفت: مردم دنیا از این تندروی‌ها خسته شده‌اند و متنفرند.
ديدار قاضي عسگر با آيت الله صافي

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر سرپرست حجاج ایرانی و مهندس سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی صافی با وی دیدار و گفتگو کردند.


در این دیدار حضرت آیت الله صافی با استشهاد به آیه‌‌ای از قرآن کریم گفت:‌ حضور ما در مراسم حج، اهمیت بسیاری دارد. هرچه عظمت مراسم بیشتر و نفوذ کلمه‌ی ما در آنجا بیشتر شود،‌ اسباب رضایت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف شده و ما باید به هر کیفیتی که شده است به این مسأله تحقق ببخشیم.

این مرجع تقلید ادامه داد: ‌در مسأله‌ی حج بیش از هر چیز مسأله کیان اسلام و شوکت این دین حنیف مطرح است و باید مراسم حج با عظمت هرچه بیشتر برگزار شود و در این مسأله، همه باید برای عزت اسلام در امر حج تلاش داشته باشند.


مرجع تقلید شیعیان با اشاره به دشمنی‌های فرق ضالّه و حملات تروریستی و اهانت‌هایی که علیه شیعیان در جهان توسط گروه‌های افراطی و انحرافی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: مردم دنیا از این تندروی‌ها خسته شده‌اند و متنفرند و همانطور که تاریخ نشان داده است، هر زمانی که دشمنان بیشتر جلو آمده‌اند، و بیشتر شیعیان را مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند، حقانیت تشیع بیشتر آشکار شده است و شیعه رشد بیشتری داشته است.

وی ضمن تشکر از تلاش‌ها و کوشش‌های انجام شده در این مسیر افزود: در تحقق این اهداف همه باید متحد باشند و این مسئولیت‌ها همه اسم است و همه‌ی ما مقصد واحد داریم که همان عظمت تشیع و عظمت مکتب اهل بیت علیهم السلام است و‌ هر چه بیشتر بتوانیم این وظایف و مسئولیت‌ها را به نحو احسن انجام دهیم، بیشتر اسباب آبرومندی اسلام و شیعه خواهد بود.


این مرجع تقلید همچنین بر ضرورت ارتباط و تعامل با جهان اسلام تأکیدکرد و یادآور شد که مسئولین از ظرفیت‌های موجود در کنگره‌ی جهانی حج در جهت رساندن پیام مکتب اهل بیت علیهم السلام استفاده کنند که این ارتباط و تعامل به نفع شیعه خواهد بود.


وی از کارهای انجام شده در حج امسال اظهار خوشحالی کرد و ضمن تقدیر از زحمات دست‌اندرکاران حج،‌ اظهار داشت که انشاء‌الله خدمات شما در پیشگاه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف مقبول واقع شود.


در ابتدای این دیدار حجة‌الاسلام قاضی عسکر و مهندس سعید اوحدی گزارشی از مراسم حج امسال ارائه کردند. /971/د102/ج
 

ارسال نظرات