۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۱۹۰۶۱۲
آیت الله نوری همدانی:

مسجد جمکران پایگاهی برای پاسخ‌گویی به همه مشکلات است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی مسؤولان مسجد مقدس جمکران را به تلاش برای حداکثر استفاده از ظرفیت‌های عظیم فرهنگ مهدویت دعوت کرد و گفت: این مسجد پایگاهی برای پاسخ‌گویی به همه مشکلات است.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران با تأکید بر استفاده از ظرفیت عظیم این مسجد، اظهار داشت: جمکران پایگاهی برای پاسخ‌گویی به همه مشکلات امروز بشر، متشکل کننده همه مستضعفان و ترسیم کننده افق‌های روشن برای جهانیان است.

وی افزود: مسجد جمکران پایگاه بسیار مهمی برای شناساندن جایگاه و نقش ائمه اطهار(ع) به ویژه حضرت ولی عصر(عج) در زندگی انسان‌ها است؛ مطالب و روایات زیادی پیرامون آن حضرت وجود دارد که برای مردم بیان نشده است؛ یکی از آنها مسائل مربوط به فتنه‌های آخر الزمان است که این دست روایات از اعجاز ائمه اطهار(ع) محسوب می شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در تشریح روایتی از پیامبر(ص) در مورد فتنه‌های آخرالزمان، گفت: حضرت می فرماید مستکبران جهان جمع خواهند شد و به امت من حمله می کنند و در کشتن افراد به صغیر و کبیر رحم نمی کند؛ این علائم مشابه وضعیت کنونی برخی کشورهای اسلامی از جمله افغانستان، بحرین و سوریه است.

حضرت آیت الله نوری همدانی فرهنگ عمومی ملت‌ها را بالا دانست و ابراز داشت: اگر این معارف دینی به درستی مسلمانان و مستضعفان جهان عرضه شود همگی خواهند پذیرفت؛ دنیای امروز تشنه معارف اهل بیت(ع) و محتاج تشکل مستضعفان در برابر مستکبران است؛ فعالیت‌هایی از این دست می تواند مردم دنیا را نسبت به فتنه‌ها آگاه و امیدوار کند.

وی افزود: انحرافی که دشمنان توانستند در مسیر بیداری اسلامی ایجاد کنند به دلیل نبودن راهنما، رهبر و تشکیلات منسجم بود؛ باید همه این کشورها حداقل یک نفر مانند سیدحسن نصرالله داشته باشند تا بتواند آنها را از گزند این انحرافات مصون بدارد، البته با این شرط که این افراد خود کفن پوش به میدان بیایند و سینه سپر کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در تفسیر آیه«وَنُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُواْ فِى الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ» گفت: در دنیا استضعاف وسیعی بوجود خواهد آمد وحضرت مهدی(ع) در آن زمان قیام خواهد کرد و حکومت مستکبران را از بین می برد؛ در حال حاضر قرن ها است مسلمانان دچار استضعاف هستند.

این مرجع تقلید با تأکید بر این که امام(ره) نیز همواره نسبت به مستضعفان توجه خاصی داشت، اظهار کرد: ایشان رسالت خود را قیام برای رهایی مستضعفان از چنگال مستکبران می دانست؛ امام(ره) چهره مستکبران و راه استقلال از سلطه آنها را به دنیا نشان داد؛ برای زمینه سازی ظهور باید این راه  را ادامه داد تا همه مردم دنیا آمادگی برای پذیرش منجی را بدست آوردند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که مسجد مقدس جمکران نیاز به کار و فعالیت بسیار دارد، گفت: برای موفقیت در این عرصه شما نیاز به لوازمی دارید؛ ابتدا باید افراد زیادی را که اهل مطالعه، دقت، تحقیق و درد آشنا هستند را جذب کنید و هرکدام را در بخشی از فعالیت‌های مسجد مشغول به کار کنید.

حضرت آیت الله نوری همدانی همراهی و همکاری دستگاه‌های دیگر از جمله صدا و سیما با مسؤولان مسجد مقدس جمکران را ضروری خواند و ابراز داشت: شما باید در رسانه‌ها و صدا و سیما هفته‌ای چندین ساعت به شکل منظم برنامه داشته باشید و از این طریق نتایج تحقیق و مطالعات خود را به مردم دنیا بیان کنید./928/

 

ارسال نظرات