۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۱۹۰۶۲۲
حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان:

مسجد جمکران پایگاهی فرا ملی است

خبرگزاری رسا ـ تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان این که تعداد افراد غیر ایرانی که غیر از شب‌های چهارشنبه به مسجد جمکران می آیند کمتر از ایرانی‌ها نیست، گفت: بنابراین می توان این مسجد را فرا ملی دانست که از سوی جهان تشیع مورد توجه است.
حجت‌الاسلام محمد حسن رحيميان حجت‌الاسلام محمد حسن رحيميان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران عصر امروز در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی مسجد جمکران را فراملی و مورد توجه جهان تشیع دانست و اظهار داشت: در غیر از شب‌های چهارشنبه و در روزهایی خلوت‌تر مسجد گاهی جمعیت خارجی‌ها کمتر از ایرانی‌ها نیست.

وی افزود: مسجد جمکران با بیش از 15 میلیون زائر در طول سال پایگاه مهم و سرنوشت سازی برای نظام و جامعه اسلامی است؛ رهبر معظم انقلاب نیز در مورد این مسجد تعبیر«پایگاه عظیم تشیع» را به کار برده اند؛ شهر قم با وجود حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران بعد از مشهدمقدس مهم‌ترین محل برای پذیرش زوار و علاقه‌مندان به خاندان اهل بیت(ع) است.

تولیت مسجد مقدس جمکران در تشریح اهداف و عملکرد مسؤولان این مسجد، گفت: هر مسافری که به شهر قم می آید به صورت میانگین چند ساعت بیش تر توقف نمی کند ما تلاش داریم کاری کنیم این میزان را به چند روز برسانیم زیرا کسانی که به این شهر سفر می کنند آمادگی و روحیه فوق‌العاده‌ای در یادگیری معارف دینی پیدا می کنند.

حجت الاسلام والمسلمی رحیمیان ادامه داد: اینها مقدمه‌ای است برای بهره برداری معنوی، تبلیغ و تبیین معارف دین برای ملت ایران و سایر ملل؛ برای رسیدن به این هدف که نقش مهمی در تحکیم مبانی دینی مردم و نظام دارد، نیاز به همکاری مجموعه‌های مختلف نظام و همچنین استفاده از رهنمودهای مراجع عظام تقلید داریم.

وی در پایان ضمن درخواست از حضرت آیت الله نوری همدانی برای حضور متناوب در مسجد مقدس جمکران، گفت: امیدواریم با حضور خود برای اقامه نماز جماعت به صورت مستمر و افاضه فیض، حاضران و بسیاری از افراد جامعه را بهره‌مند کنید./928/پ202/ج

ارسال نظرات